بی حجابی خلاف شرع بوده و باید جلوی آن گرفته شود

قم (پانا) - قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی حجابی،امری خلاف شرع و اسلام است و باید جلوی آن گرفته شود.

کد مطلب: ۹۴۴۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بی حجابی خلاف شرع بوده و باید جلوی آن گرفته شود


آیت الله "مرتضی مقتدایی " در دیدار فرمانده انتظامی استان با وی، اظهار داشت: از وضع ظاهری قم پیداست که بحمدالله اقداماتی که با تدبیر و قصد خالص صورت گرفته موجب کاهش انواع جرایم شده و بسیار خوشحال کننده است ، امیدوارم بتوانید همین تدبیر انجام شده را ادامه و پیش ببرید و روز به روز جرایم کاهش یافته تا به صفر برسد.
وی افزود: بدحجابی و رعایت نکردن عفاف و حجاب در سطح جامعه و برخورد نیروی انتظامی با این پدیده باعث شد که بحث حجاب "اجباری و اختیاری" در بین مردم مطرح شود به این معنا که نیروی انتظامی مردم را مجبور به داشتن حجاب می کند ، حتی کسانی می گفتند در زمان حضرت امام (ره) اجباری نبود و این طور نبود که مردم را مجبور به رعایت حجاب کنند .
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با حجاب اجباری و اختیاری بحثی ندارد، این جا قم است، قم شهری است که مورد توجه عموم مردم در سطح کشور و خارج از کشور است، اگر در شهر قم یک امر خلاف شرع و اسلام رواج پیدا کند ،مردم می گویند وضع قم که اینگونه باشد چه انتظار از شهرهای دیگر است.
وی تصریح کرد: اگر با فرد بی حجابی برخورد می شود، به این معنا نیست که حجاب ندارد بلکه به خاطر این است که امر غیر شرعی رواج پیدا نکند، باید موازین اسلامی رعایت و جلوی عمل غیراسلامی گرفته شود.
آیت الله مقتدایی تصریح کرد: کاهش جرایم در قم بسیار خرسند کننده و خوشحال کننده است و این امر با تدبیر جواب داده است، انتظار است برخورد ماموران پلیس، اسلامی بوده و به گونه ای باشد که مردم به اسلام ترغیب شوند ، وقتی پلیس با احترام، زبان خوش و با رعایت اخلاق اسلامی برخورد کند، متخلف نیز تشویق به اصلاح می شود و همین طور جلوی مفاسد گرفته می شود.
فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار اظهار داشت:یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید(حفظهم الله)، ائمه جمعه و مردم متدین، عفاف و حجاب است، البته در بحث عفاف و حجاب 26 دستگاه نقش دارند که بخش اعظم آن فرهنگی است و بخش کوچکی هم اجرایی و مسئولیتش بر عهده ناجا است.
سردار "عبدالرضا آقاخانی" افزود: عده ای از روی عناد و یا ناآگاهی به کشف حجاب و ترویج فساد روی آورده و بعضی از دستگاه های مسئول هم اراده ای برای اصلاح وضعیت ندارند ،لکن نیروی انتظامی محکم پای کار ایستاده است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی و کشف حجاب در داخل خودروها طرح "ناظر یک "را طراحی و به مرحله اجرا گذاشته و در این طرح عیون محسوس و غیرمحسوسی را سازماندهی و به کارگیری کرده است.
سردار آقاخانی تاکید کرد: خودروهایی که راننده و یا سرنشینان آن اقدام به کشف حجاب کنند پیامکی به مالک خودرو ارسال می شود که ظرف سه روز به مرکز پلیس مراجعه کند،برای بار اول تذکر داده شده و تعهد اخذ می شود ،اگر برای باردوم تکرار شد،تذکر داده شده و خودرو توقیف می شود و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضائی معرفی می شود.
وی ادامه داد: این طرح با فعالیت بیش از یک هزار و 400 تن در سطح استان انجام می شود، اجرای طرح ناظر یک، در کاهش کشف حجاب و رفتارهای هنجارشکنانه نتیجه قابل قبولی از خود بر جای گذاشته است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: موارد اخلاقی، منکراتی و کشف حجاب ،خط قرمز پلیس است و هرگز از اجرای قانون و برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد.
سردار آقاخانی تاکید کرد: تولید محتوای مجازی در ترویج عفاف و حجاب، نظارت بر صنوف و تاکید بر حجاب متصدیان واحدهای صنفی، طرح ویژه ساماندهی مانکن ها، معرفی افراد هنجارشکن به دادگستری و آموزش ویژه اصناف در حوزه کسب و کار اسلامی در دستور کار پلیس قم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار