فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم مطرح کرد

دیابت از چهار عامل اصلی مرگ و میر در دنیا

تهران (پانا) - فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم، دیابت را یکی از چهار عامل اصلی مرگ و میر در دنیا عنوان کرد و گفت با رعایت سبک زندگی صحیح (رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی روزانه) می‌توان تا ۷۰ درصد از بروز دیابت در افراد جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۹۴۴۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دیابت از چهار عامل اصلی مرگ و میر در دنیا

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه غدد، ساسان شرقی، مسئول آموزش عمومی پژوهشگاه غدد در مراسم کنگره سالیانه «اینکرتین» اظهار کرد: با اقدامات انجام شده توانسته‌ایم سه عامل دیگر مرگ و میر را در دنیا مهار کنیم اما متاسفانه بیماری دیابت به طرز چشمگیری در حال افزایش است. مبتلایان به دیابت در صورت کنترل نشدن بیماریشان در طول سال‌های زندگی خود با عوارضی در اعضای حیاتی بدن مانند قلب، کلیه‌ها، چشم‌ها و رشته‌های عصبی روبرو می‌شوند که این عوارض کیفیت زندگی آنها را کاهش می‌دهد.

شرقی تاکید کرد: از حدود چهار سال پیش با مطالعات آزمایشگاهی انجام شده دو داروی جدید به طور تقریبی همزمان وارد بازار دنیا و ایران شده است که این داروها طول عمر بیماران دیابتی را افزایش می‌دهد اما اکنون گرانی و نبود پوشش بیمه‌‌ای از مشکلات این داروها است که امید است که به زودی با حل این مشکلات، بیماران دیابتی بتوانند طول عمر بیشتر و زندگی باکیفیت تری داشته باشند.

این فوق تخصص غدد یادآور شد: با رعایت سبک زندگی صحیح (رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی روزانه) می‌توان تا ۷۰ درصد از بروز دیابت در افراد جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار