در گفت‌وگو با پانا

مهدی دادرس: در موضوع حضور زنان در ورزشگاه، سر فیفا را نمی‌توانیم مانند فدراسیون جهانی والیبال کلاه بگذاریم

واکنش‌های منفی به قضاوت دختران در فوتبال پسران برای خودشیرینی بود/ با لوگوی سرخابی‌ها یک کیلو میوه هم نمی‌دهند

(پانا) – مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال معتقد است فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه بسیار حساس شده است و موشکافانه با آن برخورد می‌کند.

کد مطلب: ۹۴۴۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مهدی دادرس: در موضوع حضور زنان در ورزشگاه، سر فیفا را نمی‌توانیم مانند فدراسیون جهانی والیبال کلاه بگذاریم

مهدی دادرس درباره اولتیماتوم فیفا به فدراسیون فوتبال ایران برای حضور زنان در ورزشگاه و تعیین تاریخ نهم شهریور برای برای تعیین تکلیف این موضوع گفت: اینکه فیفا بازه زمانی تعیین کرده باشد را به‌طور دقیق نمی‌دانم اما اگر اولتیماتومی صادر کرده باشد از این موضوع استقبال می‌کنم.

وی درباره احتمال گزینشی بودن حضور زنان در ورزشگاه پس از اولتیماتوم فیفا گفت: کارها و بررسی‌های فیفا دقیق و موشکافانه است و وقتی می‌گوید حضور زنان در ورزشگاه الزامی است یعنی اینکه هیچ گزینشی برای حضور نباید باشد. البته ما قبلاً در والیبال وقتی بحث حضور زنان مطرح شد به صورت گزینشی عمل کردیم اما این بار فیفا خیلی دقیق شده است با کسی هم در راستای اجرای برنامه‌هایش تعارف ندارد. در موضوع حضور زنان در ورزشگاه، سر فیفا را نمی‌توانیم مانند فدراسیون جهانی والیبال کلاه بگذاریم.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در ادامه درباره قضاوت داوران دختر در فوتبال پسران در استان بوشهر و واکنش‌ها به این موضوع گفت: متاسفانه برخی از دوستان مسئول در استان بوشهر برای خودشیرینی واکنش منفی به این موضوع نشان داده‌اند. در درجه اول باید گفت که قضاوت دختران در فوتبال پایه بوده است و پسرها زیر 12 سال سن داشتند و هنوز به سن بلوغ که 15 سال است، نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: در درجه دوم شنیدم که برخی می‌گویند اصطکاک بین داور و بازیکن به وجود آمده است. سؤال من است که آیا در خیابان وقتی قدم می‌زنید، امکان ندارد اصطکاک به وجود بیاید؟ اگر این‌طور است خیابان‌ها را هم باید دیوار بکشند تا زن‌ها از یک طرف و مردها از طرف دیگر عبور کنند.

مدیرعامل سابق باشگاه پیکان افزود: جای تأسف این ماجرا آنجاست که به جای اینکه در بوشهر از این حرکت دفاع کنند می‌گویند به مراجع ذی‌صلاح موضوع را ارجاع خواهیم داد. هر موضوعی را که نباید امنیتی و قضایی کرد، آقای مدیر کل شما پستت را حفظ می‌کنی اما قرار نیست که کسی را قربانی کنی.

دادرس درباره تأخیر به وجودآمده در شروع لیگ برتر نوزدهم گفت: شروع لیگ هر چه دیرتر شود به ضرر فوتبال ما خواهد بود زیرا برنامه‌های تیم ملی در پیش است ولی اگر واقعاً هدف این است که ورزشگاه‌ها تقریباً حرفه‌ای شوند تصمیم خوبی گرفته شده است و باید آن را به فال نیک گرفت.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در ادامه درباره توقیف لوگوی باشگاه استقلال گفت: این توقیف ثمره چک کشیدن و مدیریت فردی است که این روزها مرتب مصاحبه می‌کند و از مدیریت در استقلال می‌گوید. حکم توقیف لوگو صادر شده است اما این توقیف بیشتر جنبه نمایشی دارد و تبدیل به پول نخواهد شد. با لوگوی این دو باشگاه یک کیلو میوه هم نمی‌دهند.

دادرس درباره ادعای داریوش مصطفوی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال، درباره اینکه او مشکل علی پروین را حل کرد تا در دهه 60 سرمربی تیم ملی شود، گفت: من قصد دفاع از علی پروین را ندارم اما باید بگویم زمانی که علی پروین سرمربی تیم ملی شد، آقای نوآموز رئیس فدراسیون فوتبال بود و داریوش مصطفوی دبیر فدراسیون بود. مصطفوی مدتی هم با نوآموز اختلاف داشت و به خاطر همین اختلاف زیاد به کار گرفته نمی‌شد. دکتر غفوری‌فرد به نوآموز دستور داد تا علی پروین سرمربی تیم ملی شود.

وی در پایان گفت: نمی‌دانم چرا مصطفوی اطلاعات اشتباه به مردم می‌دهد. علی پروین را نوآموز سرمربی تیم ملی کرد و به دستور دکتر غفوری‌فرد بود. فکر می‌کنم حافظه آقای مصطفوی کمی ضعیف شده که چنین ادعایی را مطرح کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار