در گفت‌وگو با پانا

وکیلی خطاب به شورای عالی امنیت ملی: موضوع مذاکره را به تابو تبدیل نکنید

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از رویه اخیر شورای عالی امنیت ملی و شکایت این نهاد از نمایندگان مجلس به دلیل طرح موضوع مذاکره با آمریکا انتقاد کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
وکیلی خطاب به شورای عالی امنیت ملی: موضوع مذاکره را به تابو تبدیل نکنید

محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «شکایت شورای عالی امنیت ملی از نمایندگان موضوع جدیدی است. به عقیده من دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید دقت عمل بیشتری در اقدامات خود به خرج دهد.»

او ادامه داد: «برخی موضوعات مطرح شده برای بهانه شکایت از برخی نمایندگان مجلس، جزء موضوعاتی است که در حیطه وظایف عادی نمایندگی محسوب می‌شود و علی الاصول شورای عالی امنیت ملی اگر بنا دارد در جایی به نماینده‌ای متعرض شود، باید بدون استفاده از اقداماتی نظیر شکایت و این موارد، مساله را از طریق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پیگیری کند و مستقیما به شکایت از نمایندگان دست نزند.»

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «شکایت از نمایندگان به دلیل اظهارنظر درباره موضوعی که حداقل مشتبه به این است که در حیطه وظایف نمایندگی محسوب می‌شود، سنت جدیدی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اتفاق می‌افتد و به عقیده من حتما باید اصلاح شود.»

این عضو فراکسیون امید بیان کرد: «موضوع مذاکره، موضوعی است که نباید تبدیل به یک تابو در کشور شود. تابوسازی و امنیتی کردن برخی موضوعات و سوژه‌ها به صلاح کشور نیست.»

او یادآور شد: «حتما گفت‌وگو درباره موضوعات مهم در سطح کارشناسان و نخبگان و سیاسیون، مساله‌ای عادی است. حتما نمایندگان در اظهارنظر منافع ملی کشور را مدنظر دارند اما اینکه موضوعات عادی را به موضوعات امنیتی تبدیل کنیم، همان تنگ کردن قافیه است و کار شورای عالی امنیت ملی را در آینده سخت‌تر خواهد کرد.»

وکیلی در پاسخ به این سوال که شکایت‌های اخیر را شورای عالی امنیت ملی طرح کرده است یا دبیرخانه این شورا؟ گفت: «من بعید می‌دانم که شکایت از نمایندگان مجلس کار شورای عالی امنیت ملی باشد و به نظرم اقدامی در دبیرخانه است و گویا در آنجا سلیقه و سنت خاصی وجود دارد.»

او ادامه داد: «در مورد مطبوعات، قانون مطبوعات صراحت دارد که رعایت مصوبات شورای عالی امنیت ملی الزامی است مشروط به آنکه این مصوبات اعلام شود، اگر این اتفاق رخ ندهد، آنجا هم نمی‌توان مطبوعه را توبیخ کرد اما در مورد نمایندگان چنین مصوبه‌ای وجود ندارد.»

دبیر اصلاح‌طلب هیات رئیسه قوه‌مقننه خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین مصوبه‌ای که حاکم بر رفتار نمایندگان است، این است که در چارچوب اختیارات قانونی و وظایف نمایندگی‌شان رعایت اصول حاکم کشور را هم بکنند. در هیچ جای قانون گفته نشده که درباره اصل مذاکره به جز با رژیم صهیونیستی کسی اظهارنظری در کشور مطرح نکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار