حنیف نیا:کیفیت بخشی به آموزش بخشی از فرآیند توسعه است

تهران (پانا) - هادی حنیف نیا در جلسه تخصصی مدیران متوسطه دوم عدم یادگیری کامل در مدارس را عین بی عدالتی اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
حنیف نیا:کیفیت بخشی به آموزش بخشی از فرآیند توسعه است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 19 در راستای پروژه مهر اولین جلسه تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوم نظری و فحک با حضور حنیف نیا در سالن کنفرانس منطقه 19 تشکیل شد.

حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در این جلسه با تقدیر از تمامی همکاران حوزه متوسطه دوم نظری و فحک منطقه 19 به جهت ارتقاء بسیار مطلوب سطح آموزشی منطقه بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات خرداد ماه سال 1398 در قیاس با نتایج دو سال گذشته در سال 96 سپاسگزاری نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عدم یادگیری کامل در مدارس را واقعیتی انکارناپذیر دانست و گفت: علیرغم اینکه در بسیاری از کشورها جهت تحقق دسترسی به آموزش رایگان (مدرسه رفتن) و ارائه آموزش (تحصیل) هزینه های بسیار زیادی صورت می پذیرد اما در اغلب موارد یادگیری در مدارس به صورت کامل اتفاق نمی افتد و در این صورت می توان گفت که عدم یادگیری کامل در مدارس عین بی عدالتی است. وی ادامه داد: تحصیل الزاما مترادف با یادگیری نیست و تحقق آموزش به معنی عام و خاص آن در گرو یادگیری کامل اتفاق می افتد و در غیر آن موجب اتلاف سرمایه های معنوی و مادی کشور خواهد بود.

وی در بخش پایانی صحبت خود بر کیفیت بخشی آموزشی و گسترش آن تاکید نمود و گفت: امروزه می توان کیفیت را تلاشی مضاعف در فرایندها دانست که میزان و درجه ای از برآورده شدن انتظارات و خواسته های ذینفعان را دنبال می کند و بر این اساس در حوزه متوسطه، طرح تعالی و در ابتدایی، طرح تدبیر به عنوان یک برنامه و یک تئوری توسعه مدیریت بر این موضوع متمرکز شده و موجب مداخلات توسعه ای در تمام شاخص های مدیریت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار