در گفت‌وگو با پانا

راه‌اندازی مجمع ملی خیرین ازدواج برای نخستین بار در کشور

تندگویان: در برخی استان‌ها خیرین، مسکن یکساله در اختیار زوج‌های جوانان قرار می‌دهند

تهران (پانا) - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد که تا چند وقت دیگر مجمع ملی خیرین ازدواج برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

کد مطلب: ۹۴۳۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مجمع ملی خیرین ازدواج برای نخستین بار در کشور

محمدمهدی تندگویان همزمان با روز ازدواج در گفت‌وگو با پانا، تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج را یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه جوانان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در راستای جذب مشارکت خیران حوزه ازدواج قصد داریم مجمعی برای خیرین ازدواج تشکیل دهیم که به زودی راه‌اندازی خواهد شد. خیرین ازدواج اکنون در مجامع استانی در برخی استان‌های کشور مشغول به فعالیت هستند اما چون ساختار کشوری ندارند، موانعی بر سر راه فعالیت آنها وجود دارد که با تشکیل مجمع خیرین کشوری در زمینه فعالیت این خیران وحدت رویه‌ای شکل خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: خیران در حوزه‌های مختلف ازدواج همچون ساخت مسکن ارزان، تأمین جهیزیه و تأمین کالاهای اقساطی و اقدامات مربوط به ازدواج فعالیت می‌کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در برخی استان‌ها خیرین، مسکن مناسب برای جوانان ایجاد کرده‌اند تا زوج‌ها وقتی ازدواج می‌کنند یک سال در آن مسکن به طور رایگان زندگی کنند. در برخی استان‌ها خیران در حوزه اشتغال ورود پیدا کردند و در برخی استان‌ها نیز امکان فروش کالا به زوجین به صورت قسطی از سوی خیرین فراهم شده است. اگر فعالیت خیران وحدت رویه داشته باشد و در قالب مجمع ملی باشد، باعث رونق ازدواج می‌شود.

تندگویان درباره پرداخت تسهیلات وام ازدواج گفت: در حوزه ازدواج در سال گذشته ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وام پرداخت شده است و تا پایان امسال نیز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار