مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان: افتتاح دومین مجتمع گلخانه ای، تا پایان مرداد در شهرستان درمیان

درمیان(پانا) ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان ازاختصاص مبلغ ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات به نوسازی ناوگان کشاورزی درمیان خبرداد.

کد مطلب: ۹۴۳۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان: افتتاح دومین مجتمع گلخانه ای، تا پایان مرداد در شهرستان درمیان

وحید ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان از افتتاح دومین مجتمع گلخانه ای در شهرستان درمیان تا پایان مرداد ماه امسال خبر داد و افزود: در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ابلاغ شده است

او با اشاره به اینکه یکی از آفات مهم زرشک در این فصل پروانه برگوار زرشک است، اظهار کرد: این آفت با خوردن بافت درونی برگ ها باعث خسارت شدید به درختان می شود همچنین این آفات با ایجاد تار و چسباندن برگ ها به همدیگر نقش مهمی در کاهش عملکرد و ضعف درختان زرشک دارد.

وی بیان کرد: کشاورزان به محض مشاهده آفت پروانه برگوار زرشک که هم اکنون به حالت طغیانی در شهرستان در آمده است زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به سمپاشی کنند.

ضیائیان احمدی با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود منابع آبی وخاک های حاصلخیز بهترین گزینه جهت کشت و بالاترین عملکرد در واحد سطح گلخانه است، افزود: اولین واحد گلخانه شهرستان در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده است و واحد دوم مجتمع گلخانه در درمیان تا پایان مرداد ماه به بهره برداری می رسد.

او از متقاضیان جهت احداث گلخانه درخواست کرد با توجه به ابلاغ تسهیلات ۷ درصد گلخانه ها نسبت به ثبت نام قطعات به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با بیان اینکه تسهیلات خرید تراکتور کشاورزی، کمباین، تیلر، ادوات و دنباله بندهای زراعی و باغی، ماشین آلات دام و طیور و شیلات با کارمزد ۱۵ درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود، ادامه داد: در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ابلاغ شده است که تاکنون ۱۷ طرح با مبلغ ۳ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال به بانک معرفی شده اند.

او با اشاره به بهره برداری ونگهداری شبکه لوله ها درسیستم های نوین آبیاری به کشاورزان تاکید کرد: در استفاده از سیستم های نوین آبیاری بعد از نصب سیستم و برای راه اندازی آن، جهت جلوگیری از خطر انتقال مواد اضافی و زاید قطره چکان ها بایستی تمام قسمت های سیستم شستشو شوند.

ضیائیان احمدی بیان کرد: همچنین در مرحله اولیه شستشو می‌بایست تمام شیرهای موجود در مسیر لوله اصلی و لوله ها ی فرعی باز باشند و لوله های نیمه اصلی باید تک به تک شسته شوند که مدت شستشو معمولا ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ادامه دارد و بعد از اتمام شستشو می‌بایست شیرهای لوله های اصلی و سپس لوله های فرعی ودر نهایت انتهای لوله های آبده بسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار