روحانی در واکنش به تحریم ظریف: تمام ارکان کاخ سفید از حرف زدن و منطق یک انسان دانشمند، دیپلمات و فداکار متزلزل می‌شود

تبریز (پانا) - رئیس جمهوری که برای افتتاح چند طرح عمرانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است، در شهرستان هریس به تحریم آمریکا علیه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۴۳۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
روحانی در واکنش به تحریم ظریف: تمام ارکان کاخ سفید از حرف زدن و منطق یک انسان دانشمند، دیپلمات و فداکار متزلزل می‌شود

حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس بیان کرد: اینکه در ظرف چند سال این نیروگاه توانسته توسط مهندسین و کارگران و مدیران ما تکمیل شود قدم بسیار بزرگی است که برای همه ما مایه مباهات است.

وی ادامه داد: طرح های زیربنایی برای تحولات اجتماعی و اقتصادی ما بسیار حائز اهمیت است چرا که معمولا این نعمت ها در زمانی که انسان می تواند به خوبی و به راحتی استفاده کند اصل نعمت یادش می رود در مشکلات می توان درک کرد که این خدمات زیر بنایی چه خدمات بزرگی است.

رئییس جمهوری در ادامه با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه ایران توسط دولت آمریکا گفت: آمریکایی ها هر روز ادعا می کنند که می خواهیم با ایران مذاکره کنیم و مذاکره ما با دولت ایران بدون هیچ پیش شرطی است، ما در هر لحظه ای آماده ایم با دولت ایران مذاکره کنیم و بعد وزیر خارجه همان کشور را تحریم کند این اقدامات به معنای آن است که دشمنان ما آنچنان عاجز شده اند که فرصت خردورزی و تفکر ار ازدست داده اند.

روحانی افزود: این که دولتی که معتقد است دولت ابرقدرت در سطح جهان است ولی از مصاحبه وزیر امور خارجه ما می ترسد یعنی کاملا آشکار و روشن است که تمام ارکان کاخ سفید از حرف زدن و منطق یک انسان دانشمند، دیپلمات، فداکار و آگاه متزلزل می شود.

وی ادامه داد : آن ها می گویند ایرانی ها در مذاکرات همبشه پیروز بودند اما در جنگ ناموفق بودند، اگر این را یک بدخواهی مثل آمریکا قبول کند باز هم غنیمت است فعلا 50 درصد را پذیرفتند و 50 درصد مابقی را نیز همه می دانند که ما همیشه اهل دفاع بودیم و نه شروع کننده جنگ و همیشه در دفاع ما موفق بوده و برای آب و خاک و سرزمینمان، وطنمان همه توانمان را به کار گرفته ایم.

رئیس جمهوری در ادامه گفت: همه مسئولین و همه مقامات و همه تلاش خودشان را به کار گرفته و به کار خواهند گرفت و دلیلش همه افتتاح های امروز در آذربایجان شرقی و همه افتتاح ها در ماه های گذشته و همه افتتاح ها در ماه های آینده است .

روحانی افزود: در عین حالی که سختی ها و فشارها و مشکلات همجنان در زندگی مردم است ولی در این شرایط سخت آمار بیکاری کاهش یافته است و روند سرعت تورم در کشور روند کاهشی دارد و تا پایاین سال نیز شرایط مناسبت تری خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار