اعلام شرایط شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعدادهای درخشان

شیراز(پانا)_رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش‌وپرورش فارس، زمان برگزاری و شرایط شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان را اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام شرایط شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعدادهای درخشان

امیر شیرازی‌نژاد خاطرنشان کرد: آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعدادهای درخشان ، رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 8 شهریورماه 98 همزمان با سراسر کشور در فارس برگزار می‌گردد.

شیرازی نژاد افزود : دانش‌آموزانی که دارای معدل کل ۱۹ به بالا در پایه هفتم هستند ،می‌توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

او با تأکید بر اینکه"ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و توسط داوطلب انجام می‌شود" گفت: داوطلبان می‌توانند از روز شنبه ۱۲ مردادماه تا پنج‌شنبه ۱۷ همین ماه برای شرکت در آزمون با مراجعه به سامانه http://hoosh8.medu.ir / ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش‌وپرورش فارس تاکید کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون 5 روز قبل از شروع آزمون در سامانه فوق قابل دریافت است.

شیرازی‌نژاد اضافه کرد: دانش آموزان در این آزمون باید در مدت‌زمان ۱۱۰ دقیقه به سؤالات دروس فارسی، هدیه‌های آسمانی،علوم،استعداد تحلیلی و ریاضی پاسخ دهند.

او تاکید کرد: ۶۰ درصد نمره آزمون مربوط به استعداد تحلیلی و ۴۰ درصد نمره مربوط به آزمون استعداد تحصیلی با ۴۰ سؤال شامل ۱۰ سؤال هدیه‌های آسمانی با ضریب ۲، ۱۰ سؤال زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۲، ۱۰ سؤال علوم با ضریب ۳ و ۱۰ سؤال ریاضی با ضریب ۳ است.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش‌وپرورش فارس بیان داشت: کلید آزمون تکمیل ظرفیت یک هفته پس از برگزاری این امتحان در سامانه http://hoosh8.medu.ir / قرار می‌گیرد و کارنامه افرادی که پذیرفته‌نشده‌اند نیز یک هفته پس از آزمون صادر خواهد شد.

شیرازی‌نژاد با تاکید بر اینکه پذیرفته‌شدگان این آزمون می‌توانند از مهر ۹۸ در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل شوند گفت: تمامی دانش آموزان پایه هشتم دارای شرط مذکور امکان شرکت در این آزمون را دارند و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان را برای ورود به این مدارس تحت‌فشار نگذارند.

برای دریافت دستورالعمل آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار