معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور: نباید برای داوطلبان انتخاب رشته کنیم و وظیفه ما این است که آنها را با توجه به بررسی عملکردشان راهنمایی کنیم

تهران(پانا)-معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور درکارگاه یک‌روزه آموزشی، توجیهی مدرسان کشوردر راستای انتخاب رشته آزمون سراسری در شهریار، وظیفه مشاوران را راهنمایی داوطلبین بر اساس عملکردشان در آزمون عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور: نباید برای داوطلبان انتخاب رشته کنیم و وظیفه ما این است که آنها را با توجه به  بررسی عملکردشان راهنمایی کنیم

احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: با توجه به دوگانگی موجود در برگزاری آزمون سراسری بر مبنای ۳-۳-۶ نظام قدیم و نظام جدید، تلاش بر این شد تا حد ممکن این امتحانات هم‌تراز باشد چرا که داوطلبان هر دو نوع از آزمون‌ها برای ظرفیت‌های موجود با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

او در خصوص انتخاب رشته داوطلبان گفت: ما نباید برای داوطلبان انتخاب رشته کنیم بلکه وظیفه ما این است که آنها را با توجه به بررسی عملکردشان راهنمایی کنیم.

او بیان داشت: اکثر سوالات داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنما پاسخ داده ‌خواهد شد، لذا مطالعه دفترچه و ویژه‌نامه، اطلاعات و آگاهی مشاوران را نسبت به آزمون سراسری بالا برده و در راهنمایی داوطلبان کمک‌حالشان خواهد بود.

جمالی با اشاره به ظرفیت مناطق زلزله زده، افزود: به مناطق زلزله زده مانند کرمانشاه، ظرفیت‌های جداگانه ای علاوه بر ظرفیت‌های دیگر مناطق اختصاص یافته و درخصوص مناطق سیل زده نیزگفت، هنوز جوابی از وزارتخانه علوم اعلان نشده، ولی در خصوص مناطق زلزله‌زده برای شخصی که بر اثر این حادثه آسیب جدی دیده با تایید فرماندارمنطقه از این ظرفیت می‌تواند استفاده کند.

او در خصوص نکات اساسی که باید در انتخاب رشته رعایت شود، گفت: میزان علاقه به رشته و دانشگاه، امکانات و شرایط دانشگاه، شهر محل تحصیل، شرایط و ضوابط خاص هر رشته با نوع هر رشته، نمره کل داوطلب در زیر گروه‌ها و عواملی از این قبیل را ملاک عمل خود قرار دهید تا داوطلبان انتخابی آگاهانه داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: در دنیا ده روش هم تراز سازی وجود دارد که ما همه این روش‌ها را به کار بسته‌ایم تا عدالت در این انتخاب رشته رعایت شود به گونه‌ای که برای رشته‌های پزشکی و زیر شاخه‌های پزشکی نسبت به سال گذشته ظرفیت از چهل به سی درصد برای هر جنسیت مستقل است تا افراد با نمرات بالا، فارغ از جنسیت بتوانند به تحصیل در رشته‌های مذکور بپردازند.

کارگاه یکروزه آموزشی، توجیهی مدرسان کشوردر جهت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار