شهرداری‌ها نسبت به راه‌اندازی پنجره واحد خدمات شهری اقدام کنند

ارومیه(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پنجره واحد خدمات شهری زمینه توسعه در شهرها را فراهم می‌کند، به شهرداران توصیه کرد که نسبت به راه‌اندازی این پنجره واحد اهتمام جدی داشته باشند.

کد مطلب: ۹۴۳۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری‌ها نسبت به راه‌اندازی پنجره واحد خدمات شهری اقدام کنند

رضا حسینی روز چهارشنبه در نشست مدیران سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور افزود: موضوع و مسائل شهری باید در قالب یک مدیریت واحد صورت گیرد و راه‌اندازی پنجره واحد خدمات شهری نیاز اصلی امروز شهرداری‌هاست.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این پنجره واحد، زمان ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و روند بررسی طرح‌های آن‌ها کوتاه‌تر می‌شود و این امر روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: اگر روند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری طولانی شود، بعد از چند سال دیگر این طرح به نتیجه نمی‌رسد که این امر سردرگمی سرمایه‌گذار را در پی دارد.

وی اظهار داشت: مسوولان شهری باید در ابتدا برنامه‌ها و کارهای لازم را برای اجرای طرح‌ها مشخص کنند و سپس با جذب سرمایه‌گذار و معرفی طرح به آنان، اقدامات لازم را دنبال کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخش سرمایه‌گذاری شهرداری قلب تپنده اقتصاد شهرهاست، گفت: مدیران سرمایه‌گذاری کلیدی‌ترین بخش شهرداری‌ها برای رونق توسعه و عمران شهری محسوب می شود.

حسینی تاکید کرد: باید این مدیران با تعریف برنامه و نرم‌افزار دقیق و مناسب مدل خدمات‌دهی به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه را تغییر دهند.

وی بیان کرد: مسوولان باید به مدیریت واحد شهری اعتماد داشته باشند و برای اجرای آن با هماهنگی و به صورت متحد عمل کنند زیرا توسعه شهر و ایجاد رفاه در جامعه همکاری همه جانبه را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: وظایف شهرداری‌ها روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شود زیرا با توسعه امکانات تنوع خواسته‌های مردم و انتظار آنان نیز تغییر یافته است.

شهردار ارومیه نیز در این جلسه گفت: راه برون‌رفت از بحران‌های مالی در شهرداری‌ها حرکت به سمت سرمایه‌گذاری است و شهرداری‌ها برای اینکه روی پای خود بایستند، باید از مقوله سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار بهره‌مند شوند.

محمد حضرت پور اظهار داشت: توسعه و عمران شهری در حرکت شهرداری‌ها به سمت جذب سرمایه‌گذار رقم می‌خورد و تا زمانی که مشکلات قانونی در جذب سرمایه‌گذار حل نشود، این موفقیت به دست نمی‌آید.

وی گفت: با تسهیل امور و وضع قوانین باید مسیر برای سرمایه‌گذاری‌ همواره شود تا در سایه آن رفاه شهروندی و رونق اقتصادی در شهرها رقم بخورد.

در ادامه این جلسه مدیران سرمایه‌گذاری ۱۸ کلانشهر کشور به بیان نظرها و انتقادها و پیشنهادهای خود پرداختند؛ این نشست با هدف بررسی چالش‌ها و موانع جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرداری‌ها، فرآیند تهیه و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها و روش‌های نوآورانه برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

در دومین روز از برگزاری نشست مدیران سرمایه گذاری کلانشهرها، بررسی آخرین وضعیت لایحه درآمدهای پایدار و لایحه مشارکت عمومی و خصوصی، معرفی پروژه‌های مشارکتی موفق کلانشهرها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و برگزاری کارگاه آموزشی BOT و تبادل نظر اعضای کمیسیون در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار