نخعی: باید از ظرفیت مدرسه در سازمان نهضت سواد‌آموزی استفاده کرد

تهران (پانا) - معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی بر استفاده از ظرفیت‌های مدرسه در سازمان سواد آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نخعی: باید از ظرفیت مدرسه در سازمان نهضت سواد‌آموزی استفاده کرد

علیرضا نخعی در گردهمایی معاونان سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش که از صبح امروز در مرکز آموزشی رفاهی تهرانسر آغاز شده است گفت: «۴۳ برنامه در حوزه آموزش سازمان تدوین و طراحی کردیم این در حالی است که کل سازمان ۱۰۳ برنامه دارد.»

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: «یکی از آسیب‌های جدی سازمان در کنار تمام مسایل این است که باید به‌خود نگاه کنیم و نگرشمان را تغییر دهیم. در بحث سوادآموزی باید فرایند یاددهی یادگیری اتفاق تا سیستم به تکاپو بیافتد.»

نخعی بر نگاه واقع‌گرایانه و آسیب‌شناسانه تاکید کرد و افزود: «از ظرفیت‌های سیستم استفاده کنیم مدرسه یک ظرفیت است که می‌توان از آن و سازوکار مدرسه استفاده کرد.»

او افزود: «کمجمعیت‌ترین مدرسه ۱۰۰ دانش‌آموز دارد و نمی‌توان از آن گذشت باید از ظرفیت‌های این اقیانوس با تمام ضعف‌‌هایش استفاده کنیم. بارها شده سرپرست آموزش و پرورش هم به ظرفیت‌های پنهان و لشگر خفته آموزش و پرورش اشاره کرده است.»

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: «اولیای باسواد بسیار بهتر می‌تواند از اولیای بیسواد در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کمک کنند. امیدوارم بتوانیم بیشتر سوادآموزی را به بدنه آموزش و پرورش وصل کنیم.»

نخعی در پایان صحبت‌هایش براینکه تمام هم و غم دولت باید نظارت باشد نیز تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار