لزوم تشکیل کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری برای شتاب‌ بخشی به توسعه شهری

ارومیه(پانا)-تشکیل کارگروه ویژه برای انتقال تجربیات سرمایه‌گذاران یکی از نیازهای ضروری برای شتاب‌بخشی به روند توسعه شهری در کلانشهرها به ویژه در ارومیه ضروری به نظر می‌رسد.

کد مطلب: ۹۴۳۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تشکیل کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری برای شتاب‌ بخشی به توسعه شهری

مسئول کمیته سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور صبح امروز، 9 مردادماه در شانزدهمین نشست مدیران سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور که به میزبانی ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته تحول خوبی در حوزه شهری ارومیه دیده می‌شود، اظهار کرد: چهره جدید این شهر تفاوت بنیادین در حوزه شهری نسبت به سال‌های گذشه دارد به طوری‌که در ارومیه نسبت به سال‌های قبل پوست‌اندازی کاملی در حوزه شهری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارومیه به عنوان پیشانی نظام، شهر زیست‌پذیر شده که بدون شک این تحول مرهون توجه مدیران به نیازمندهای توسعه شهری است، خاطرنشان کرد: امروز انصافا ارومیه تبدیل به یکی از شهرهای زیبای کشور شده و این خروجی نتیجه همراهی و تعامل مدیران و مسئولان شهری با یکدیگر است.

اجرای 250 پروژه در کلانشهرهای کشور

این مقام مسئول ادامه داد: این نشست با هدف هم اندیشی و هم‌افزایی برای توسعه سرمایه‌گذاری در سطح کلانشهرهای کشور برگزار شده و امروز نزدیک به 250 پروژه در سراسر کشور توسط سرمایه‌گذاران در کلانشهرها راهبری می‌شود که اجرای برخی از این پروژه‌ها سرنوشت شهر را تغییر داده است.

آبتن اضافه کرد: در برخی از کلانشهرها عرصه تجارت داخلی را می‌توان به دو دوره قبل و بعد از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها تقسیم کرد و به همین خاطر به نظر می‌رسد که تشکیل کارگروه ویژه برای انتقال تجربیات سرمایه‌گذاران شهری یکی از نیازهای ضروری برای شتاب بخشی به روند توسعه شهری به ویژه در ارومیه باشد.

مسئول کمیته سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور در پایان با اشاره به وجود مشکلات ساختاری، فرهنگی و نهادی خاطرنشان کرد: متاسفانه به لحاظ ساختاری در نوع نگاه به خصوص در بحث فرهنگی در بخش سرمایه‌گذاری کشور مشکلات جدی وجود دارد و بعد از اجرای پروژه توسط ده‌ها دستگاه هزاران ساعت وقت صرف می‌شود تا پروژه‌ای مراحل مطالعاتی را انجام داده و به مرحله اجرا برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار