سخنگوی دولت خبر داد:

برگزاری جلسه هیأت عالی حل اختلاف درباره ارائه گزارش سالانه دولت به مجلس

تهران (پانا) - سخنگوی دولت از برگزاری جلسه هیات عالی حل اختلاف قوا برای حل اختلاف ایجاد‌شده بین دولت و مجلس درباره ارائه گزارش عملکرد خبرداد.

کد مطلب: ۹۴۳۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  جلسه هیأت عالی حل اختلاف درباره ارائه گزارش سالانه دولت به مجلس

علی ربیعی در حاشیه جلسه این هفته هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «در جلسه امروز هیأت دولت کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی تصویب شد.»

او با بیان اینکه جزئیات این لایحه در جلسات آتی دولت بررسی می‌شود، افزود: «سعی می‌کنیم لایحه را با دوفوریت به مجلس ارسال کنیم.»

سخنگوی دولت درباره چرایی تصویب این موضوع در دولت نیز گفت: «اکنون وقتی می گوییم یک تومان، این مبلغ معنی خاص خودش را در جامعه دارد و از ریال خیلی استفاده نمی شود. با این اقدام حیثیت ظاهری پول ملی در مقابل سایر ارزهای بین‌المللی مراعات و در نظر گرفته می‌شود و مسکوکات از نو به چرخه می‌آید در حالی که امروز از چرخه خارج شده است».

او ادامه داد: «مهمترین مساله این است که این اقدام نه به تورم و نه به قدرت خرید مرتبط است چرا که همه این موارد محاسبه شده است و هیچ ارتباطی به تورم و قدرت خرید و رشد ندارد.»

ربیعی در مورد زمان اجرایی شدن این مصوبه نیز گفت: «این لایحه‌ای است که باید به مجلس برود و در روال قرار بگیرد البته ما سعی می‌کنیم این لایحه را با دو فوریت به مجلس ارسال کنیم تا در مجلس بحث‌های کارشناسی انجام شود».

او یاداور شد: «در جلسه آینده هیات دولت نیز بیشتر بر روی جزئیات بحث خواهد شد و در کش‌وقوس کار در مجلس نیز بیشتر جزئیات آن مشخص خواهد شد.»

سخنگوی هیات دولت در مورد سایر مصوبات امروز هیات دولت نیز گفت: «یک بحث دیگر نیز اشکالی بود که در موضوع افزایش حقوق پیش آمده بود و یک بند که مربوط به بازنشستگان هیات علمی بود. امروز در دولت در این مورد بحث شد و ما براساس روال قبلی عمل می‌کنیم. اعضای هیات علمی که در آستانه بازنشستگی هستند، نگران نباشند و دولت کماکان به آن سیاقی که اصل قانون گفته پایبند است و تفاهمی هم در این زمینه با ریاست مجلس شورای اسلامی انجام شد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا پایین آمدن سن مدیران ارشد شامل کابینه هم می‌شود؟ گفت: «من باید در مورد این بخشنامه مفصل توضیح دهم. روال این بوده افرادی که در گذشته افرادی که تا 45 سال نتوانستند مدیریت بگیرند به کارگروه‌های ارزیابی که در دل هر وزارت‌خانه وجود دارد، بروند. اگر آن کارگروه تشخیص داد که این افراد می‌توانند سمت مدیریتی کسب کنند این فرد می‌تواند در ادامه در مسیر شغلی قرار بگیرند. حال شورای عالی اداری این سن را افزایش داده است یعنی برای مدیریت 45 سال را به 47 سال افزایش داده و همینطور برای مدیریت‌های بالاتر نیز این اتفاق افتاده است.»

ربیعی گفت: «این بخشنامه تفسیر برعکس شده که به افرادی که سال‌ها کار کردند، بگوییم شما دیگر نمی‌توانید مدیر شوید که این مساله انگیزه‌های شغلی را کامل از بین می‌برد. درباره افرادی که تا 47 سال نتوانسته‌اند پست مدیریتی بگیرند، کارگروه ارزیابی باید تصمیم بگیرد که آیا این فرد می‌تواند در این منصب شغلی قرار بگیرد یا خیر.»

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پانا از تشکیل جلسه هیات عالی حل اختلاف قوا برای حل اختلاف ایجاد‌شده بین دولت و مجلس درباره ارائه گزارش عملکرد سالانه دولت به مجلس خبرداد و اظهار کرد: «دولت قانون را اجرا خواهد کرد ولی به عقیده ما سازوکارهای موجود [درباره گزارش‌گیری از دولت] کفایت می‌کند.‎»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار