مدیرکل نوسازى،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربى خبر داد:

بهره‌بردارى از 600 کلاس درس جدید همزمان با آغاز سال تحصیلى در آذربایجان غربى

ارومیه(پانا) - مدیرکل نوسازى،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربى از بهره بردارى ٦٠٠ کلاس درس جدید همزمان با آغاز سال تحصیلى ٩٩-٩٨ خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌بردارى از 600 کلاس درس جدید همزمان با آغاز سال تحصیلى در آذربایجان غربى

آیدین رحمانى رضائیه مدیرکل نوسازى،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربى در گفت و گو با خبرگزارى پانا با اعلام این خبر گفت: مجموعه نوسازى مدارس آذربایجان غربى برنامه ریزى خاصى را براى سال تحصیلى آتى دارد و ٦٠٠ کلاس درس جدید را همزمان با آغاز سال تحصیلى تحویل آموزش و پرورش خواهد داد.

رحمانى در این خصوص ادامه داد: با تحویل این پروژه ها به نظام آموزشى ، سرانه فضاى آموزشى در استان از ٤/٠٥ متر به ٤/٨ متر مربع خواهد رسید. متوسط سرانه آموزشى در کشور ٥/١٨ متر مربع است.

وى با اشاره به پروژه هاى در حال ساخت سازمان نوسازى،توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: استان آذربایجان غربى نیازمند احداث ٤ هزارو ٥٥٠ کلاس درس است که عملیات ساخت ٢٥٠٠ کلاس درس در قالب ٤٤٠ پروژه آغاز شده و در تلاش هستیم با همت خیرین و جذب اعتبارات ملى و استانى این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

رحمانى در رابطه با جمع بندى تعهدات جشنواره خیرین نیز گفت: مجموع رقم ریالى جشنواره هاى خیرین مدرسه ساز استان از سوى مجمع خیرین ٧١٠ میلیارد ریال اعلام شده همچنین در کنار این رقم تعهداتى نظیر ساخت بخش هایى از مدارس و اهداى زمین نیز از سوى خیرین تعهد شده است.


به گفته رحمانى عملیات ساخت تعداد زیادى از مدارس تعهد شده توسط خیرین در جشنواره خیرین مدرسه ساز آغاز شده و امسال آماده بهره بردارى خواهند شد.

مدیرکل نوسازى،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربى به وضعیت کلى کلاس هاى آذربایجان غربى اشاره کرد و گفت: بیش از ٢٤ هزار کلاس درس دایر در استان وجود دارد که از این تعداد ٥ هزارو ٦٥٦ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازى و ٦ هزارو ٩٠ کلاس درس نیازمند مقاوم سازى هستند.

رحمانى در این خصوص افزود: کوچکترین حادثه در مدارس ،خط قرمز ما بوده و همه اهتمام و تلاش مجموعه اداره کل نوسازى در راستاى فراهم سازى امنیت سازه اى و مقاوم سازى کلاس درس است لذا موضوع تأیید امنیت ساختمانى مدارس را با جدیت زیادى در حال پیگیری هستیم.

وى با اشاره به پایان فعالیت مدارس خشتى و گلى در سطح استان گفت: یکی از مهمترین اولویت هاى ما در بحث مدرسه سازى پایان فعالیت مدارس خشتى و گلى است که برنامه ریزی لازم براى حذف و جایگزینی این مدارس با مدارس ایمن صورت پذیرفته و در سال تحصیلى جدید مدارس جدید جایگزین ٥ مدرسه خشتى و گلى با ١١ کلاس خواهند شد.

رحمانى در ادامه از انتخاب استان آذربایجان غربى به عنوان استان پایلوت در صنعتی سازى مدارس خبر داد و گفت: ایجاد فضاى مناسب آموزشى وظیفه ما است در این راستا به عنوان استان پایلوت در صنعتى سازى مدارس فعالیت خواهیم کرد که هم از لحاظ امنیت سازه ای و هم سرعت ساخت بهتر از نحوه ساخت های معمول هستند.

به گفته مدیرکل نوسازى، توسعه و تجهیز مدارس استان ، مدارس کانکسی تا پایان سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ از چرخه نظام تعلیم و تربیت حذف خواهند شد.

وی در خصوص وضعیت استان در موضوع سیستم هاى گرمایش نیز گفت: در حال حاضر ٦ هزار و ٢٨٢ کلاس درس در سطح استان از بخاری های نفتی استاندارد بهره مند هستند ؛ در تلاشیم امسال در همه مدارسی که علمک گاز به آن ها رسیده سیستم گرمایشی موتورخانه ای و پکیج را راه اندازی کنیم.

رحمانی در پایان از نگاه مثبت مدیریت استان نسبت به موضوع مدرسه سازى تشکر کرد و گفت: استاندار و مجموعه مدیریتی استان با فراغ بال از پروژه های ساخت و نوسازی مدارس استقبال و از لحاظ اعتبارى به صورت ویژه به این مجموعه نگاه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار