پوستر سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان رونمایی شد

اصفهان (پانا) - پوستر سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با مختصات جهانی، توجه به ویژگی های تاریخی و جغرافیایی اصفهان و ایران و نیز نگاه به جهان از زاویه دید کودکان، رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۴۳۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پوستر سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان رونمایی شد

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، با حضور پرشور کودکان، هنرمندان و مردم شهر اصفهان عصر سه شنبه پوستر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با حضور شهردار اصفهان، دبیر جشنواره کودک و جمعی از مسئولان فرهنگی و شهری اصفهان رونمایی شد.
پوستر سی و دومین دوره جشنواره در حالی از درون صندوقی که با صنایع دستی شهر اصفهان مزین شده بود، بیرون آورده شد که نوای سرود «ای ایران» کودکان اصفهانی، فضای تاریخی سر در بازار قیصریه را پر کرده بود.
قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در این آئین با بیان اینکه این جشنواره با همت همه کودکان و در سطح بین المللی برگزار می شود، اظهار کرد: این جشنواره ابزاری برای برقراری ارتباط میان همه کودکان جهان با یکدیگر است و می تواند مطالبه صلح و دوستی را میان کودکان ایرانی و اصفهانی نهادینه کند.
وی ادامه داد: این جشنواره به دنبال پیوند همه کودکان ایران است و به همین منظور پیام آن را بیان رویای کودکان سیل زده می دانیم تا دل همه فرزندان این سرزمین به ویژه کودکان سیل زده کشورمان، با هنر هنرمندان ایران و از دریچه دوربین فیلمسازان، شاد شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: البته مدیریت شهری اصفهان اردیبهشت ماه امسال و در هفته فرهنگی، همه برنامه های مربوط به این هفته را لغو و برنامه هایی را برای همدردی و کمک به مردم سیل زده در شهر برپا کرد.
وی با بیان اینکه ما در این اقدام در پی ایجاد شادی در بین کودکان مناطق سیل زده بودیم، گفت: برای تسری پیام صلح و دوستی همچنین در نظر داریم، از حضور خواهرخوانده های شهر اصفهان در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان نیز استفاده کنیم.
نوروزی افزود: حضور فیلم سازان جهانی در نصف جهان زمینه ساز تبادل دانش فیلم سازی و ارتباط موثرتر هنرمندان از ملیت های مختلف با یکدیگر خواهد شد که این موضوع یکی از پایه های برقراری تعاملات دوسویه کشورها خواهد بود.
وی اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان دستاوردهای زیادی از جمله شکوفایی استعداد، خلاقیت و نوآوری در عرصه فیلم و پله ای برای صعود هنرمندان اصفهان است.
تداوم همدلی با کودکان مناطق سیل زده در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان
همچنین در ادامه این برنامه، علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: امسال جشنواره کودک توجه ویژه ای به کودکان در مناطق سیل زده دارد و به همین سبب هم شعار امسال جشنواره «رویای کودکان سیل زده را بسازیم» است. در همین زمینه نمایش فیلم با سینما سیار از سوی انجمن سینمای جوانان ایران همزمان با روزهای برگزاری جشنواره در اصفهان در مناطق سیل زده اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه حمایت شهرداری از جشنواره ای که آبروی ایران و اصفهان در عرصه جهانی است، قابل تقدیر است، گفت: ظرفیت اصفهان برای برپایی رویدادهای بزرگ با مختصات بین المللی بسیار بالاست و بر همین اساس می تواند قطب خلاقیت سینمای کودک و نوجوان باشد. البته این مهم باید در طول سال و با رویدادهای ویژه سینمای کودک و نوجوان تداوم داشته باشد.
دبیر سی‌ و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس کودکان مناطق سیل زده در جشنواره، جمع آوری کمک مالی برای این کودکان و.... از جمله بخش های جنبی جشنواره برای تداوم همدلی مردم اصفهان و ایران با کودکان و مردم مناطق سیل زده است.
تابش در خصوص ویژگی های پوستر جشنواره نیز تصریح کرد: ایرانی و امروزی بودن گرافیک پوستر و نشانه‌هایی از شهر میزبان جشنواره یعنی اصفهان، دیده شدن نشاط و فانتزی کودکانه و اشاره به جهانی بودن جشنواره‌، از جمله خصوصیات این پوستر است که بعد از ده ها اتود اولیه سرانجام اتود آقای حمیدرضا بیدقی که انطباق بیشتری با شرایط جشنواره داشت، انتخاب شد.
وی ادامه داد: اشاره به اصفهان (استفاده از نقوش سقف مسجد شیخ لطف الله و نقوش چاپ باتیک)، فانتزی و شاد بودن و اشاره به جهان کودکان، جهانی بودن (اشاره به پنج قاره یا پنج حلقه المپیک)، تمثیل سینمایی تماشای تصویر از یک روزن، آسمان لاجوردین و زمین اُخرایی رنگ اصفهان و ایران و وفاداری به سنت‌های نگارگری ایرانی در نحوه ارائه پرسپکتیو و ساخت و ساز صورت‌ها، نکاتی است که در پوستر جشنواره مد نظر طراح قرار گرفته است.
دبیر سی‌ و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان استقبال هنرمندان ایرانی و خارجی برای شرکت در جشنواره کودک را خوب ارزیابی کرد و گفت: در بخش بین الملل جشنواره امسال فیلم های مشترک، اروپایی و آسیایی شرکت دارد.
وی با اشاره به اینکه برای مرور سینمای کشورهای همسایه هم بخش ویژه ای در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: بخش جنبی «طلوع تفلیس» از کشور گرجستان، مرور فیلم‌های تاتارستان، شناسایی فعالان سینمایی شهرهای خواهرخوانده اصفهان و دعوت آنها به جشنواره، دعوت از میهمانان خارجی از کشورهای ایروان ارمنستان، لاهور پاکستان، کوالالامپور مالزی، گیونگجو کره جنوبی، حیدرآباد هند، سنت پترزبورگ روسیه و فلورانس ایتالیا در قالب داور کودک و نوجوان، داور بزرگسال، مدرس ورکشاپ و سخنران و تولید فیلم هایی در کشورهایی همچون‌ آلمان، اسپانیا، ژاپن و … که یک شهر را به عنوان خواهرخوانده اصفهان اعلام کرده‌اند، از جمله برنامه هایی است که در بخش بین الملل اجرا خواهد شد.
گفتنی است، سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان 28 مرداد تا چهارم شهریورماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار