معاون آموزش متوسطه وزیر:

مدیریت آموزشگاهی عنصر کلیدی در بهبود نظام آموزشی است

ارومیه(پانا)- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیریت آموزشگاهی عنصر کلیدی در بهبود نظام آموزشی است چرا که مدیر ترسیم و تعیین کننده چشم انداز مدرسه و نگهبان آن است.

کد مطلب: ۹۴۳۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت آموزشگاهی عنصر کلیدی در بهبود نظام آموزشی است

علیرضا کمره ای در همایش معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش کشور در ارومیه پراکندگی در عمل را حاصل پراکندگی و آشفتگی ذهنی دانست و افزود: سند تحول بنیادین ، مدرسه محوری، پروژه های توانمندسازی معلمان، برنامه درس ملی و برنامه تعالی ابعاد مختلف مدل منسجمی هستند که می تواند ادراکات ما را از پراکندگی به انسجام تبدیل کند.

وی اظهار داشت: گفتمان غالب در نظام آموزشی و در همه سطوح گفتمان سند تحول بنیادین است و وقتی این گفتمان حاکم شود همه بایدها و نبایدها از قانون گذاری تا برنامه ریزی اجرایی خرد و کلان تحت تاثیر آن خواهد بود.

کمره ای بیان کرد: یک جریان سازی فرهنگی را برای نهادینه کردن عناصر این گفتمان آغاز کرده ایم اما هنوز نمی توان ادعا کرد گفتمان سند در مدرسه حاکم شده است و به این علت تلاش می شود تا بعضی برنامه های مبتنی برسند را متناسب با دوره های تحصیلی به مدارس بفرستیم.

وی ادامه داد: اشتراک بعضی مفاهیم برنامه تعالی با سند تحول به معنای این همانی نیست؛ برنامه تعالی یک سیستم توسعه مدیریت است و سند تحول محتوا و جهت نظام آموزشی و هدف جریان تربیت و یادگیری است لذا نباید مترادف آن تلقی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محور رویکرد نظام آموزشی در نگاه به مدرسه است؛ گفت: پروژه های چهارگانه نظیر انتخاب و انتصاب مدیران در نظام سنجش صلاحیت و پیشرانهای مدرسه محوری و مداخلات توسعه ای برای تحقق مدرسه محوری است و برنامه درس ملی و برنامه های مبتنی بر سند تحول به عنوان جوهره نظام آموزشی ورودی اصلی مدرسه است و برنامه تعالی سیستمی است که ورودی های مختلف را در جریان سیستماتیک به نتایج و پیامد های مناسب تبدیل می کند.

معاون آموزش متوسطه طراحی الگویی برای توسعه شایستگی ها ی معلمان حول محور گروههای اموزشی را برنامه دیگر معاونت متوسطه بیان کرد و گفت: درصدد آنیم تا فعالیت های کلیدی توسعه معلمان را با محوریت گروههای اموزشی در سال آینده پیگیری کنیم.

این همایش به مدت 2 روز در ارومیه با حضور معاون اموزش متوسطه وزیر ومعاونان آموزش متوسطه سراسر کشور با حضور 40 نفر برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار