مدیرکل بهزیستی استان تهران: 

مهمترین نهاد در جامعه، نهاد خانواده است

تهران (پانا) – داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران، در مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان شهر تهران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، به اهمیت نهاد خانواده در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین نهاد در جامعه، نهاد خانواده است

داریوش بیات نژاد در ابتدا از چهار پدیده ی سلاح های هسته ای، بحران های محیط زیستی، فقر و گسترش مواد مخدر که در دنیا بین تمام کشورها بعنوان معضلی بزرگ، شناخته می شوند، سخن گفت و افزود: در بین این چهار پدیده، بحث فقر و موادمخدر مسائل و مشکلاتی را در سطح جامعه ایجاد کرده است. آنچه متمایز کننده ی جمهوری اسلامی ایران از دیگر کشورها است، این است که همه ی ارکان حاکمیت، تلاشی جدی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند؛ همچنین افرادی که بنا به هر دلیلی گرفتار آسیب های اجتماعی شده اند را سامان دهی می کنند.


وی مهمترین نهاد در جامعه را نهاد خانواده دانست و آن را در چهار دسته بندی تربیتی قرار داد و گفت: مورد اول در این چهار دسته بندی، خانواده هایی هستند که از لحاظ تربیتی سهل گیر اند. دوم خانواده هایی که سخت گیر و مسبتد هستند. سوم خانواده هایی که دچار ناهنجاری و پریشانی هستند و دسته آخر خانواده هایی که به لحاظ تربیتی خانواده هایی سالم و دموکرات شناخته می شوند.


بیات نژاد افزود: تصور اکثر افراد از بهزیستی این است که از افراد معلول و کودکان بی سرپرست حمایت می کند؛ در صورتی که بهزیستی در تمام عرصه های زندگی انسان در قبال مردم مسئولیت هایی دارد. مصداق بارز آن همین فعالیت در طرح مشارکت دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.


مدیرکل بهزیستی استان تهران به اهمیت همکاری و همدلی با مجموعه آموزش و پرورش در بحث مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر ما به معنای واقعی بخواهیم توسعه را در جامعه داشته باشیم باید به آموزش و پرورش و معلمان توجه ویژه ای داشته باشیم. در این طرح قصد داشتیم از جمعیت دانش آموزی، که آینده سازان کشور هستند، جمعیتی توانمند بسازیم. این توانمندی مستلزم این است که دانش آموزان شناخت کافی از مسائل و پدیده های اجتماعی داشته باشند. پس از آن، باید نوع مقابله در برابر مشکلات اجتماعی را آموزش ببینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار