در گفتگو با پانا

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش: مدرسه باید محل خودسازی برای جوانان باشد

زاهدان (پانا) - به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مدرسه باید محلی برای خودسازی جوانان باشد.

کد مطلب: ۹۴۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش: مدرسه باید محل خودسازی برای جوانان باشد

علی ذوعلم در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سعی کرده ایم به گونه متعادل در کتب درسی به همه‌ی اقوام در کل کشور بپردازیم.

او ادامه داد: بخشی از محتوا درون خود محتوا تولید می شود و به همین دلیل باید در جهت تقویت هویت منطقه در سطح کشور گام برداریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان داشت: تغییر نام کتاب جغرافیایی استان به استان شناسی می تواند یک نقطه آغاز برای بومی کردن کتاب درسی تلقی شود و باید این کتاب را در حد اعلا غنی سازی کنیم.

ذوعلم با بیان اینکه مجلات و سایت رشد می‌تواند در کنار کتب، به بومی سازی کمک کند، ابراز کرد: تشکل های دانش آموزی نیز می توانند در ذیل هویت اسلامی_ ایرانی به بومی سازی کتاب های درسی کمک کنند.

او افزود: رشد و پیشرفت علمی قطعاً یک پیشرفت مهم برای جامعه است و ما باید در کنار توانمندی اجتماعی و متعادل و نرم افزار بتوانیم روحیه وحدت را بین خودمان حفظ کنیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان با اشاره به اینکه تنها جوانان می توانند آینده کشور را بسازند، تاکید کرد: جوانان ما دارای شعور سیاسی، انقلابی، اعتقادی و فرهنگی هستند و هر وقت که بخواهند می توانند رشد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار