مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت: کهگیلویه و بویراحمد با کمبود موادغذایی و مشکلات تغذیه‌ای روبرو است

۸ استان کشور نیاز به حمایت ویژه غذایی دارند / کم‌سوادی عامل وسعت‌یافتن ناامنی غذایی

یاسوج (پانا) - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خبر داد، کهگیلویه و بویراحمد و 7 استان دیگر کشور نیاز به حمایت ویژه غذایی دارند و در آنها شیوع سوء تغذیه کودکان بالاتر از دیگر استان‌هاست.

کد مطلب: ۹۴۳۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت: کهگیلویه و بویراحمد با کمبود موادغذایی و مشکلات تغذیه‌ای روبرو است

زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید ۸ استان ایران با کمبود غذایی مواجه شده‌اند.اما تنها نام هفت استان از این استان‌ها را بیان کرده است.

به گفته او،سیستان‌وبلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، خوزستان، کرمان، استان خراسان جنوبی از نظر کیفیت و فراوانی مواد غذائی «کمبود ویژه‌ای» دارند.

عبداللهی افزود: این هشت استان در کنار دیگر محرومیت‌هایشان، با کمبود موادغذایی و بطور کلی مشکلات تغذیه‌ای مواجه هستند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: شیوع سوءتغذیه کودکان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که به نسبت نواحی دیگر کشور، در این مناطق محروم آمار بالاتری را به خود اختصاص داده است.

عبداللهی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به سبد غذایی مردم، به ویژه در این استان‌ها بیان کرد: از نمودهای سوءتغذیه یا کمبود موادغذایی در این استان‌ها می‌توانیم از سوءتغذیه کودکان، کمبود ریزمغذی‌ها مانند کمبود آهن که منجر به کم‌خونی می‌شود و همچنین کمبود روی اشاره کرد که به نسبت استان‌های دیگر با کسری بالاتری در سبد غذائی جمعیت این مناطق مواجه هستیم. بنابراین این استان‌ها از لحاظ تامین منابع غذایی به حمایت بیشتری نیازمندند.

او در رابطه با آمار بالای مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های غیرواگیردار، از جمله سوء تغذیه گفت که «ما با آمار بالاتری از میزان مرگ‌ومیر به علت بیماری‌های غیرواگیردار روبه‌رو هستیم. این آمار تا دوسال پیش ۷۶ اگر درصد بود، درحالیکه آخرین آماری که ما از این مهم داریم ۸۲ درصد است. ابتلا به این بیماری‌های غیرواگیر چند مؤلفه خطر دارند که در راس آنها تغذیه و الگوی غذایی مردم است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار