حفظ و گسترش آثار دفاع مقدس نیاز امروز و افتخار دیروز است

شیراز (پانا) _ استاندارفارس با بیان اینکه حفظ و گسترش آثار دفاع مقدس نیاز امروز و افتخار دیروز ما است، گفت :جمع آوری و سازمان‌دهی آثار و مطالب باقی مانده از رزمندگان و دفاع مقدس یکی از سرمایه های بزرگ است.

کد مطلب: ۹۴۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حفظ و گسترش آثار دفاع مقدس نیاز امروز و افتخار دیروز است

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ٨ مرداد در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس دارای ابعاد معنوی بسیاری است خاطرنشان کرد : در استان فارس ١۴٠٠ شهید، ۴٠ هزار جانباز و ٢ هزار آزاده وجود دارد.که این افراد فرهنگ ایثار و شهادت را به رخ جهانیان می کشند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ،اثرگذار در همه ی مؤلفه‌های امروزه ی جامعه دانست و تصریح کرد : احداث باغ موزه دفاع مقدس یکی از مهم ترین اهداف ماست که یاری تمام نهاد ها را طلب می کند.

وی با بیان اینکه گسترش فیزیکی فضا و بخشی از کالبد باغ موزه دفاع مقدس فارس توسط دستگاههای اجرایی و شهرداری شیراز پیش‌بینی شده است، گفت: دستگاههای متولی از قبل مشخص و چگونگی تامین منابع نیز برای تملک نیز پیش‌بینی شده است .

رحیمی با بیان اینکه اعتبارات دولتی بسیار محدود است، اظهار داشت : دولت بیش از ١٤٠ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، لذا باید به سمت خلق درآمدهای امکان پذیر در محدوده خود استان برویم .

ستاندار فارس با اشاره به محدودیت‌های اعتباری برای اجرای این پروژه گفت: باید به سمت خلق درآمدهای امکان پذیر در محدوده خود استان برویم.

رحیمی افزود: باید از اختیارات استانی استفاده و از طریق ایجاد ارزش افزوده در بعضی املاک توسط دستگاه‌های اجرایی برای تامین بخشی از منابع مالی باغ موزه دفاع مقدس گام برداریم.

به گفته استاندار فارس امیدواریم تا سال ٩٩ موزه دفاع مقدس شیراز تکمیل شده و با سایر موزه های کشور برابری کند.

در ادامه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه فارس در دوران دفاع مقدس از نیروی انسانی قوی و ٣٦ یگان رزمی بوده مجهز بوده است تاکید کرد : در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۲۰۰ هزار رزمنده از فارس در جبهه‌ها حضور یافتند که بیش از ٤٠ هزار نفر از آنها به درجه جانبازی، ١٥ هزار نفر به درجه شهادت و نزدیک به دو هزار و ٢٠٠ نفر از آنها به درجه آزادگی نائل شدند.

سرهنگ سعید کوشکی اضافه کرد : استان فارس مصوبه راه‌اندازی اولین باغ موزه دفاع مقدس کشور را با تایید سازمان میراث فرهنگی کسب کرده و برای این مرکز فرهنگی ۶ ویژگی اساسی پیش‌بینی شده است .

کوشکی ادامه داد : تدوین حداقل 50 جلد کتاب آثار دفاع مقدس، اجرای نکوداشت ایثارگران، اجرای مصوبات زمین‌مانده، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، تکمیل بخش محتوایی موزه، تکمیل بانک اطلاعات پایه، طراحی سالن نیروهای مسلح، اجرای برنامه های دفاع مقدس، تملک املاک و زمین های اطراف باغ موزه در لیست مهم ترین برنامه های ما قرار دارد.

خبرنگار : مهدیه پژاوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار