ذوعلم: آموزش و پرورش باید پژوهش محور باشد

زاهدان (پانا) -به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، باید دستگاه آموزش و تعلیم و تربیت ما پژوهش محور باشد.

کد مطلب: ۹۴۳۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ذوعلم: آموزش و پرورش باید پژوهش محور باشد

به گزارش خبرنگار پانا،علی ذوعلم صبح امروز در جلسه شورای معاون آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: زمینه ای فراهم شده است تا بتوان تنوع و نیازهای بومی را در تالیف کتب درسی مورد توجه قرار دهیم و آن ها را در قالب کتاب های ضمیمه و مجلات رشد در اختیار دانش آموزان بگذاریم.

او ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ به کمبود یا مشکلی در بحث کتاب‌های درسی نخواهیم داشت و باید برای سال های آینده برنامه ریزی کنیم.

ذوعلم با بیان اینکه طبق جدول زمانبندی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کتاب ها باید از ۱۵ شهریور توزیع شود عنوان داشت:به غیر از دوره اول متوسطه که کتب درسی آنها توسط کتابفروشی ها به دستشان می رسد، سایر مقاطع از طریق سامانه اینترنتی کتاب‌هایشان توزیع شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ابراز کرد: در حال حاضر مقداری از زمان‌بندی عقب هستیم و باید پیگیری جدی تری نسبت به این مسئله داشته باشیم.

ذوعلم گفت امروز نیاز به معلم پژوهنده داریم تا بتواند پژوهش‌محوری را در سطح جامعه نهادینه کند و در نتیجه شاهد یک مدرسه پژوهنده باشیم.

او ادامه داد: اگر مدارس ما یک محیط پرسش و پاسخ و مشاوره شود، مسئله پژوهش محوری می تواند حاصل بخش و امیدوار کننده باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد: ما به مشارکت همه دستگاه‌ها در سطح استان به طور جدی نیازمند هستیم تا بتوانیم بار عظیم تربیت نسل آینده را به بهترین شکل حمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار