مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: تحول در آموزش و پرورش با پژوهش صورت می پذیرد

زاهدان (پانا)_ مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خواستار توسعه آموزش های پژوهش محوری در میان دانش آموزان این استان شد و معتقد است هر گونه تحول در چهار چوب پژوهش میسر است.

کد مطلب: ۹۴۲۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: تحول در آموزش و پرورش با پژوهش صورت می پذیرد

حمیدرضا رخشانی صبح امروز در جلسه شورای معاونین استان که در محل خانه معلم ناحیه 2 زاهدان تشکیل شد، اظهار کرد: باید توسعه آموزش های پژوهش محوری در میان دانش آموزان نهادینه شود و این آموزش ها از دبستان شروع شود و بدون توقف تا حصول نتیجه ادامه یابد.

او با اشاره به گستردگی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: فاصله تغییر بین جنوبی ترین و شمالی ترین مدرسه در سطح استان در حدود ۱۳۰۰ کیلومتر است.

رخشانی عنوان داشت: از ابتدای انقلاب کارهای زیادی برای تجهیزات و ساخت و ساز مدارس انجام شده اما با همه اینها سیستان و بلوچستان در شاخص ها جزو آخرین استانها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: انتظار مجموعه آموزش و پرورش این است که مشکلات موجود در آن بیان شود، چرا که بیان مشکلات نیز می تواند تاثیرگذار باشد و کمک خواهد کرد که بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

رخشانی بیان داشت: باید سرانه استان سیستان و بلوچستان در همه مباحث علمی دانش آموزی مدارس غیر افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه باید پژوهش را در حوزه آموزش و پرورش جدی تر بگیریم، تأکید کرد: باید جامعه دانش آموزی پژوهش محور باشد و این امر باید توسط کتاب‌های پژوهش محور بار بیاید تا بتوانیم از آن بهره ببریم.

رخشانی گفت: نیاز نسل امروز در جامعه بسیار مهم است و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه شود.

او در پایان افزود: کارهای بزرگ در برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی انجام شده است و این امر کمک خواهد کرد که مدارس ما محلی برای فرا گرفتن مهارت های زندگی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار