معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ ۳۶۷ هکتار مزارع کشا ورزی استان طعمه حریق شد

قزوین (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۶۷ هکتار مزارع زراعی و باغی این استان طعمه حریق شده است .

کد مطلب: ۹۴۲۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ ۳۶۷ هکتار مزارع کشا ورزی استان طعمه حریق شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مجید اسماعیلی در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل بخش کشاورزی استان که با حضور فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان و اعضا برگزار شد افزود: براثر این حریق ها بیش از ۲۲میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال خسارت به محصولات زراعی و باغی استان وارد شده است .

وی اظهار دشات : از این میزان خسارت وارده ۱۵ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال محصولات زراعی و یک میلیارد ۶۳۱ میلیون ریال محصولات باغی وارد شده است .

به گفته وی همچنین طی این مدت ۲۱۰ میلیون ریال به محصولات دامی ، ۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال علوفه و ۵۰۰ میلیون ریال به تاسیسات کشاورزی و منابع آبی استان خسارت وارد شده است .

وی اظهار داشت : خسارات وارده شده به محصولات زراعی و باغی شامل گندم ، جو ، انگور و سیب در سطح روستاهای شهرستانهای آبیک ، آوج ، البرز ، بوئین زهرا ، تاکستان و قزوین می باشد .

اسماعیلی گفت : خسارات وارده شده در سطح این شهرستانها شامل ؛ ۳۶۷ هکتار محصولات زراعی و باغی ، یک رأس دام ، یک تن علوفه و ۳ واحد تاسیسات کشاورزی و منابع آبی است

به گفته ی وی ؛ همچنین بر اثر آتش سوزی از ابتدای سال جار ی تاکنون سال جاری ۳۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان به میزان ۶۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار