تحقق عدالت جنسیتی از محورهای کلیدی معاونت امور زنان است

بجنورد (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان تحقق عدالت جنسیتی را از محورهای کلیدی معاونت امور زنان دولت عنوان کرد و گفت در برنامه ششم توسعه، محور عدالت جنسیتی به خوبی مورد توجه قرار گرفته و ریاست محترم جمهوری نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.

کد مطلب: ۹۴۲۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تحقق عدالت جنسیتی از محورهای کلیدی معاونت امور زنان است

معصومه ابتکار عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب به جهت نظری، یکی از مطالبات مردم برای شکل‌گیری انقلاب و همچنین مؤلفه کنار هم آمدن مردم، عدالت بود.

وی افزود: عدالت ابعاد مختلفی دارد و باید در تمام ابعاد به سمت اجرای عدالت برویم که یکی از انواع آن عدالت جنسیتی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به وجود عدالت جنسیتی در دین اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اکنون برنامه‌ریز ما می‌گوید من تمام امکانات را برای همه به وجود می‌آورم اما به دلایلی عملاً دسترسی به برخی از خدمات برای خانم‌ها دشوار و غیرممکن است.

وی به آمار بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و افزود: بازماندن از تحصیل، بیشتر در روستاها و مناطق مرزی اتفاق می‌افتد که برگرفته از مسائل فرهنگی است.

ابتکار در ادامه تصریح کرد: سال گذشته به‌صورت اتفاقی متوجه شدیم ورزش ابتدایی برای دختران حذف‌شده درحالی‌که سبک زندگی از همین دوره شکل می‌گیرد لذا پیگیری کردیم و گفتند که بودجه نداریم اما گفتیم باید تأمین شود که درنهایت ۶۷ هزار معلم ورزش ابتدایی وارد مدارس شدند که این طرح همچنان ادامه دارد.

وی به لزوم رویکرد ایجابی در بحث حجاب تأکید کرد و افزود: در این موضوع رویکرد سلبی جواب نمی‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم افزایش فضاهای ورزشی مختص بانوان گفت: این فضاها باید توسعه یابد تا در شاخص‌های سلامت و نشاط پیشرفت کنیم تا یک دختر در خانواده‌اش تعالی جامعه را به‌پیش ببرد.

وی به تشکیل ستاد ملی بانوان از ابتدای دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: شاخص‌های عدالت جنسیتی در این ستاد تصویب شد و کلیاتش سال گذشته و شاخص‌های اختصاصی امسال ابلاغ شد.

ابتکار با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان شمالی بیان کرد: این سند مرتبط با همه دستگاه‌هاست و حتی فقط مربوط به دولت نیست زیرا موضوع خانواده را در برمی‌گیرد و اگر بخواهیم جامعه، اقتصاد و فرهنگ سالم داشته باشیم باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: بخشی از عدالت جنسیتی به حضور زنان در بخش‌های مدیریتی برمی‌گردد که در این راستا می‌بایست طی ۴ سال دولت، ۳۰ درصد از مناصب مدیریتی به خانم‌ها تعلق بگیرد زیرا بانوان ازنظر تحصیلات و توانمندی این قدرت را دارند.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور گفت: برای کارآفرینی دختران تحصیل‌کرده که نیاز به اشتغال دارند برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

وی در پایان بابیان افزایش درصد استفاده بانوان روستایی از تسهیلات اشتغال روستائیان بیان داشت: در سال ۹۶، پنج درصد خانم‌های روستایی از تسهیلات اشتغال استفاده کردند که این عدد در سال ۹۷ به ۴۰ درصد ارتقا یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار