پهپادهای یمنی پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را هدف قرار دادند

تهران (پانا) - پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دوشنبه شب پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

کد مطلب: ۹۴۲۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پهپادهای یمنی پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را هدف قرار دادند

به گزارش ایرنا از شبکه خبری المیادین، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش یمن عملیات گسترده هوایی با پهپادهای قاصف k۲ علیه پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط استان عسیر انجام داد.

وی افزود: پهپادهای یمنی آشیانه جنگنده های عربستان و دیگر اهداف نظامی را مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که این عملیات در پاسخ به تدوام حملات ائتلاف سعودی، محاصره ظالمانه و جنایت های شنیع علیه مردم یمن، صورت گرفت.

پیش تر در حمله هوایی جنگنده های عربستان به بازاری در استان صعده یمن ۱۳ غیر نظامی از جمله دو کودک کشته شدند.

پهپاد های یمنی در روزهای گذشته اهداف حساس و مهمی را در پایگاه هوایی ملک خالد و نیز فرودگاه های جیزان، نجران و أبها هدف قرار دادند.

حملات دقیق پهپادهای یمنی به مراکز نظامی و فرودگاه‌های عربستان به کابوسی برای دولت ریاض تبدیل شده و تاکنون نتوانسته مانع این حملات شود.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز هزاران یمنی کشته شدند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار