در گفت‌وگو با پانا تشریح شد

جزئیات برگزاری اردوی 2 هزار نفره دانش‌آموزان پیشتازان کشور

تهران(پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی جزئیات برگزاری اردوی 2 هزار نفره دانش آموزان پیشتاز در تهران و نیشابور را اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری اردوی 2 هزار نفره دانش‌آموزان پیشتازان کشور
اردشیر دهقانی به پانا گفت: «اردوی ملی امسال با رویکرد بازآفرینی فعالیت‌ها و محتوای آموزشی در محورهای آزمون‌های گروهی و تیمی، فعالیت‌های فرهنگی و آزمون‌های مسابقه‌ای برگزار می‌شود. محتوای آزمون‌‌ها برگرفته از دانش و معلوماتی است که مربیان آموزش داده‌اند. دانش‌آموزان در قالب تیم‌های هفت نفره و همراه یک مربی در آزمون شرکت می‌کنند.»
معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی هدف برگزاری این اردو را آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های اجتماعی، محتوای آموزشی جدید، ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان و کسب دانش و تجربه دانست و افزود: «با توجه به تنوع قومیتی، زبانی و سلایق مختلفی که در اردو وجود دارد، دانش‌آموزان می‌توانند با هم تبادل تجربه داشته باشند.»
دهقانی از طراحی بسته فعالیت‌های فرهنگی شامل جُنگهای شب، بازدید‌ها، محفل انس با قرآن و برنامه شام وحدت برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: «مدت این اردو سه روز مفید است. دانش‌آموزان دختر از 16 تا 20 مرداد در اردوگاه باهنر حضور دارند. از هر استان در اردوی دختران 26 نفر و در اردوی پسران 25 نفر شرکت می‌کنند. امسال توانستیم برای اولین بار شمار عوامل اجرایی در اردوها را به شدت کم و از توان دانش‌آموزان استفاده کنیم. فعال‌سازی مجامع دانش‌آموزی را در دستور کار قرار داده‌ایم، یعنی بخشی از عوامل اجرایی، دانش‌آموزان و مربیان مجامع هستند.»

او به فرایند انتخاب دانش‌آموزان برای اردوی ملی اشاره کرد و گفت: «دانش‌آموزان از مهر ماه سال گذشته در اردوهای شهرستانی شرکت کردند و سپس به مرحله استانی رسیدند و در نهایت برای اردوی ملی انتخاب شدند. در مرحله کشوری از هر استان 21 نفر در قالب 3 تیم 7 نفره حضور پیدا می‌کنند.»

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی بر‌ توجه به مسائل فرهنگی در اردو تاکید کرد و گفت: «همه فعالیت‌هایی که در اردو انجام می‌شود مبتنی بر برنامه‌های سند تحول بنیادین و از جمله ساحت‌های اعتقادی و اخلاقی است.»

اردشیر دهقانی نقطه عطف اردوی ملی را بخش تاب‌آوری دانست و افزود: «در این حوزه روی دانش‌آموزان برای بالابردن آستانه تحمل آ‌ن‌ها کار می‌کنیم. امروز بسیاری از ناهنجاری که در جامعه وجود دارد، از تحمل نکردن همدیگر است. این اردوی چندروزه فرصتی برای بالابردن آستانه تحمل دانش‌آموزان است.»

او در پایان گفت: «می‌خواهیم در این اردو بین بیانیه گام دوم انقلاب، با سند تحول بنیادین و اساسنامه سازمان دانش‌آموزی پیوندی ایجاد و به دانش‌آموزان ارائه کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار