کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در گهگیلویه وبویراحمد + عکس

یاسوج (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای تلف شده در خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان بویراحمد خبرداد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در گهگیلویه وبویراحمد + عکس

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، محسن جعفری نژاد در هفتمین روز از مرداد ماه 98 از کشف لاشه یک قلاه خرس قهو های تلف شده درمناطق آزاد شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت :لاشه خرس تلف شده متلاشی شده است .

براساس این گزارش جعفری نژاد افزود: طی گشت و کنترل مناطق آزاد شهرستان بویراحمد مامورین یگان حفاظت محیط زیست به لاشه یک قلاده خرس قهوه ای تلف شده در محدوده روستای ده برآفتاب شهرستان بویراحمد برخورد می نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: باتوجه به فساد و دریده شدن لاشه توسط جانوران دیگر امکان نمونه برداری برای مشخض شدن علت مرگ وجود نداشت .

جعفری نزاد جنسیت خرس تلف شده را نر و سن و سال آن را حدود 5 سال بیان داشت.

این مقام مسئول گفت: گرچه مامورین یگان حفاظت تحقیقات محسوس و نامحسوس خودرا بمنظور روشن شدن علت مرگ را دردستور کار خود قرار داده اند وبنا به دلایل بالا امکان بیان علت مرگ وجود ندارد, اما تقاضا می شود کسانی که به هرنحوی اطلاعاتی از موضوع دارند که میتواند کمک کار ما در حوزه قضایی باشد را به این اداره کل گزارش نمایند.

خرس قهوه ای گونه شاخص جانوری استان می باشد که قانونگذار برای شکار هر قلاده از آن 500 میلوین ریال جریمه حقوقی تعین نموده است.

کمبود منابع تغذیه‌ای به شدت حیات حیوان را تحت تاثیر قرار داده، بطوری که اگر زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در معرض تخریب قرار گیرد این حیوان برای تهیه منابع تغذیه مجبور است به حواشی روستاها و محل زندگی انسان‌ها نزدیک شود و این نزدیکی در بسیاری از مواقع منجر به مرگ خرس می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار