طرح نذر آب هلال احمر فارس در سیستان و بلوچستان

شیراز(پانا)-معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس اظهار داشت: مرحله دوم طرح نذر آب از دهم مرداد ماه در استان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۹۴۲۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح نذر آب هلال احمر فارس در سیستان و بلوچستان

کامبیز قهرمانی با بیان اینکه طرح نذر آب، با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد اجرایی خواهد شد، گفت: طرح نذر آب، پاسخگویی و مداخله در خصوص آثار ناشی از تغییرات اقلیمی با هدف نگهداشت و ذخیره آب مصرفی بهداشتی و مواجهه با بحران خشکسالی است.

قهرمانی با یادآوری اینکه طرح ملی نذرآب جمعیت هلال احمر فارس تا 20 شهریور در سیستان و بلوچستان ادامه دارد،تصریح کرد: این طرح سه محور سلامت، معیشت و مخازن آب را شامل خواهد شد.

او گفت: سال گذشته طرح ملی نذرآب با هدف محرومیت زدایی و کمک به معیشت و سلامت مردم استان سیستان و بلوچستان با حضور 19 کاروان سلامت از سراسر کشور در 19 منطقه این استان و با برنامه هایی مانند توزیع سبد غذایی بین نیازمندان و نصب مخازن آب شرب در مناطقی که دچار خشکسالی شده بود، اجرا شد و سهم خدمت رسانی استان فارس در بخش‌های کتیج و مسکوتان شهرستان فنوج بود .

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس ادامه داد: با وجود بارش‌های اخیر، همچنان خشکسالی مناطقی از استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر مشکلات معیشتی و بهداشتی قرارداده است و جمعیت هلال احمر براساس نیازسنجی انجام شده بر آن شد تا با تشکیل کارگروه محرومیت زدایی و رفع مشکلات مناطق محروم، طرح ملی نذرآب 2 را اجرا کند.

قهرمانی با اشاره به اینکه در این طرح روستای محترم آباد از توابع شهرستان فنوج و سایر مناطق جامعه هدف در صورت اعلام نیاز سهم امسال فارس خواهد بود، بیان کرد: طرح نذر آب 2 در چهار استان خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: از ویژگی های این طرح حضور یک «سازمان مردم نهاد» و یک «موسسه خیریه» از هر استان به همراه نیروهای داوطلب هلال احمر و موسسات خیریه است که در این استان ها فعالیت دارند .

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس توضیح داد: مرحله دوم از اجرای طرح نذر آب ۲ محور اصلی دارد که محور نخست آن بحث تامین آب شرب (شامل سالم سازی، آب قابل شرب، احیای قنات ها، بهبود چاه ها، بهبود وضعیت آب، فیلتر و سالم سازی مخازن آب های سطحی) است و محور دوم آن بحث سلامت (شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی محدود) و بحث بهداشت (شامل بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط) است .

قهرمانی با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر فارس در بازه زمانی 2 تا 7 شهریور در شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان مستقر می‌شوند، گفت: علاوه بر برنامه‌های طرح نذر آب، خدمات سلامت نیز به افراد ارائه خواهد شد.

او از حضور پزشک در رده‌های عمومی و تخصصی و گروه پرستاری در این طرح خبرداد و گفت: آموزش‌هایی نیز با هدف ارتقاء دانش منتهی به تغییر رفتار مخاطبان در زمینه بهداشت فردی و محیط، به شهروندان ساکن در فنوج ارائه می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس با تاکید بر اجرای طرح نذر آب 2 در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با کمک خیرین و سازمان‌ها مردم نهاد احداث 10 سرویس بهداشتی برای روستاهای هدف پیش‌بینی شده است.

قهرمانی، تامین تانکرهای آب، سبدهای غذایی، بسته‌های بهداشتی و نوشت افزار را از دیگر اقلامی عنوان کرد که در طرح نذر آب بین نیازمندان شهرستان هدف در سیستان و بلوچستان، پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار