مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت خبر داد:

قیمت مصوب مرغ ۱۲۹۰۰ تومان است

تهران (پانا) - مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت می‌‌گوید قیمت مصوب عرضه مرغ گرم برای مصرف‌کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

کد مطلب: ۹۴۲۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
قیمت مصوب مرغ ۱۲۹۰۰ تومان است

به گزارش صدا و سیما، محمدرضا کلامی درباره آخرین برنامه‌ها و تصمیم‌ها برای تنظیم بازار کالاهای اساسی، گفت: با تصمیم اخیر دولت در انتصاب قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی، امیدواریم در حلقه‌های مختلف تنظیم بازار کالا از جمله تامین، توزیع و نظارت و بازرسی، به درستی عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم از طریق رسانه‌ها، وضع بازار را برای مردم شفاف‌سازی کنیم.

کلامی درباره توزیع مرغ هم گفت: بازار یک کالا زمانی تعادل خود را حفظ می‌کند که مقادیر عرضه کمتر از تقاضا نباشد یا کمی بالاتر باشد؛ این در وضعی است که از بهمن پارسال مصوب کردیم که ماهانه ۱۲۵ میلیون قطعه، جوجه‌ریزی صورت گیرد تا بازار آن، دچار نوسان نشود.

کلامی اضافه کرد: بر اساس آمار، این نبود تعادل عرضه به واسطه کاهش عرضه است که گرمازدگی، از جمله علل آن است؛ البته تاکید شده است تا جوجه‌ریزی در مرداد از ۱۲۵ میلیون قطعه کمتر نباشد.

وی با بیان اینکه در وضع تحریم، باید تکیه بر صادرات غیر نفتی داشته باشیم، افزود: به علت اینکه قیمت صادراتی مرغ حدود ۲ دلار یعنی حدود ۲۲ هزار تومان است، این موضوع بر بازار داخل اثر دارد بنابراین مصوب کردیم کارگروه مرتبط ، عوارض صادراتی را برقرار کند تا صادرات، موجب افزایش قیمت غیرمتعارف در داخل نشود.

کلامی درباره اینکه چرا مرغ که با نهاده‌های با نرخ ارز دولتی تغذیه شده است، صادر می‌شود؟ گفت: منعی برای صادرات مرغ نداریم؛ اما تاکید کارگروه تنظیم بازار بر این است که کالاهایی مانند مرغ که بخشی از نهاده‌های تولید آن با نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است، باید فاصله قیمت در عدد صادراتی محاسبه شود تا رانت مربوط حذف شود و تصمیم کارگروه تنظیم بازار هم در همین راستا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار