سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی کمتر از میانگین کشوری است

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت :سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی کمتر از میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۹۴۲۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی کمتر از میانگین کشوری است

ابراهیم محمدی در جلسه ای که در خصوص فضاهای آموزشی شهرستان خوی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد افزود: از مجموع 18 هزار کلاس موجود در استان 6 هزار و 100 کلاس نیازمند مقاوم سازی، پنج هزار و 600 کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه برای رسیدن به میانگین کشوری در شاخص فضا استان نیازمند یک هزار میلیاردریال اعتبار است، اضافه کرد: از نظر شاخص سرانه فضای آموزشی استان در رتبه 29 کشوری قرار دارد.

محمدی گفت: دولت توان پرداخت این اعتبار برای ایجاد مدارس مورد نیاز را ندارد و باید خیرین به یاری اموزش و پرورش بیایند.

وی با اشاره به اینکه شاخص فضای آموزشی یکی از 80 شاخص موجود در ارزیابی آموزش و پرورش است گفت: این نهاد دستگاه برتر استان در بین دستگاه های فرهنگی می باشد.

وی درباره سرانه دانش آموزی توزیع شده در سطح مدارس تا کنون گفت: سرانه هر دانش آموز سال قبل خوب نبود و خانواده ها به مدارس کمک کردند و مدارس به همت خانواده ها اداره شده است و بدون مشارکت اولیا ما با مشکلات زیادی مواجهیم.

محمدی بیان کرد: تا امروز سرانه توزیع شده به مدارس ۲5میلیارد ریال است و اولیا در اداره مدارس به عنوان یک کمک یارهمکاری شایسته ای کرده اند.

" لطف اله حسینعلی زاده " مدیر آموزش و پرورش خوی نیز اظهار داشت: علی رغم اقدامات مناسبی که در چند سال گذشته با همت خیرین و مردم نیک اندیش شهرستان خوی در امر مدرسه سازی صورت گرفته ولی همچنان مشکل فضای آموزشی در شهرستان یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی افزود: 35 درصد مدارس در این شهرستان نوساز ، 25 درصد تخریبی و 40درصد نیاز به مقاوم سازی دارند که این بخش یاری و مساعدت خیرین محترم را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار