رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبر داد:

نهمین دوره اردوی ملی دانش ‌آموزان پیشتاز سراسر کشور برگزار می شود

سمنان (پانا) - نهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز سراسر کشور در قالب جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی با حضور 2 هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر پایه‌های هشتم، نهم، دهم متوسطه، مرداد سال جاری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۲۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نهمین دوره اردوی ملی دانش ‌آموزان پیشتاز سراسر کشور برگزار می شود

اسحاق اکبری گفت: هزار دانش‌آموز پیشتاز دختر از 16 تا 20 مرداد در اردوگاه شهید باهنر تهران و هزار دانش‌آموز پیشتاز پسر از 25 تا 29 مرداد 1398 با حضور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور در دو محور عملی- مسابقه‌ای و تئوری-کارگاهی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پیشتازان، محور عملی و مسابقه‌ای خود را در سطح تیمی، آزمون‌های امداد و نجات و اطفای حریق، نقشه خوانی و جهت‌یابی و کار با چوب و طناب و در سطح گروهی، آزمو‌ن‌های ساخت پروژه سنگین، چادرزنی، فریاد شادی و نغمه‌های اردویی و بازی‌های بومی و صف جمع و رژه ترکیبی را پشت سر می‌گذرانند. آنان هم‌چنین محور تئوری و کارگاهی خود را با موضوع تبیین گام دوم انقلاب و امنیت در فضای مجازی تحت نظر اساتید برجسته بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با بیان اینکه اگر اردوها به صورتی برنامه ریزی شوند که اهداف تربیتی را دنبال کنند به جرأت میتوان گفت یکی از جذاب ترین، عمیق ترین و سازنده ترین فعالیت های مکمل و فوق برنامه نظام آموزشی تربیتی کشور می باشند، اظهار کرد: اردو فعالیتی سازمان یافته، نظام مند و هدفدار است که بصورت گروهی، با برنامه های معین، تحت نظارت و هدایت مربی در محیطی خارج از مدرسه با مقررات و نظام خاص خود و با هدف تربیت و سازندگی، کسب دانایی و توانایی، سازگاری اجتماعی و نشاط و تفریح برگزار می گردد.

اکبری ادامه داد: سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از شاخص ترین نهادهای تربیتی، همیشه در این امر پیشرو بوده و همه ساله با برگزاری اردوهای تخصصی و فرآیند محور در جهت توانمندسازی و دانش افزایی اعضاء پیشتاز، نقش بسزایی در تربیت اجتماعی دانش آموزان ایران اسلامی ایفا نموده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این اردو اظهار داشت: از اهداف این اردو می‌توان به سنجش توانمندی‌های مهارتی، تشکیلاتی و معرفتی دانش آموزان پیشتاز، اصلاح فرآیند نظام جامع آموزش، تقویت حس مسئولیت‌پذیری، تعاون و همکاری در فعالیت‌های گروهی، گسترش و تعمیق مهارت‌های فردی و تلفیق با مهارت‌‌های گروهی و تبادل تجربه و دانش‌افزایی گروهی، آموزش‌های خودمحور و تجربه‌محور اشاره کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری اردوی ملی، اردوهای چند روزه ویژه پیشتازان برتر استان برگزار و منتخبان در قالب 3 تیم هفت نفره برای شرکت در اردوی ملی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار