20 درصد دانش آموزان کاشان در مدرسه های غیر دولتی تحصیل می کنند

کاشان (پانا) - کارشناس مسوول مشارکتها و مدارس غیردولتی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: در سال تحصیلی جاری 20 درصد دانش آموزان این شهرستان در مدرسه های غیر دولتی تحصیل می کنند که پیش بینی می شود سال آینده 10 درصد رشد داشته باشد.

کد مطلب: ۹۴۲۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
20 درصد دانش آموزان  کاشان در مدرسه های غیر دولتی تحصیل می کنند

ماشااله مشکینی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: کاهش تصدی گری دولت با توسعه مشارکت عمومی، بهره‌مندی از توانمندی افراد متعهد و علاقه‌مند در امر آموزش و پرورش، ایجاد رقابت هدفمند برای افز ایش کیفیت آموزشی از جمله اهداف توسعه مدرسه های غیر دولتی است.

وی افزود: از مجموع این تعداد، چهار هزار و 718در دوره ابتدایی، یک هزار و 201 نفر در دوره متوسطه اول، یک هزار و 719 نفر در مدارس متوسطه دوم و دو هزار و 540 نفر در مرکزهای پیش دبستانی شاغل به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع 114 واحد آموزش غیر دولتی، 41 واحد آموزشی پسران برای تحصیل چهار هزار و 890 و 39 واحد نیز برای تحصیل سه هزار و 23 نفر دانش آموز دختر و 34 واحد نیز به مرکز پیش دبستانی اختصاص دارد.

کارشناس مسوول مشارکتها و مدارس غیردولتی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: در سال جاری حدود هفت هزار دانش آموز در قالب مدارس خرید خدمات آموزشی شاغل به تحصیل هستند .

مشکینی گفت: توسعه مدارس غیر دولتی می تواند منجر به خلق فرصت‌های مشارکت مردم در سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، قویتر کردن اصل حاکمیت آموزش و پرورش و توسعه برنامه های بنیادی آموزش و پرورشی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار