نائب رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی:

مجلس و شورای دانش آموزی، بازوی مشورتی مدارس است

سمنان (پانا) - نائب رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی گفت: مجلس و شورای دانش آموزی به عنوان بازوی مشورتی و دارایی نامشهود در مدرسه است که در صورت جدی گرفتن از سوی مسئولین مدارس، می تواند با هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان، در تحقق اهداف پیش بینی شده در مدارس بسیار موثر باشد.

کد مطلب: ۹۴۲۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مجلس و شورای دانش آموزی، بازوی مشورتی مدارس است

امیررضا کاشفی پور در حاشیه اعطای اعتبارنامه و حکم مشاوران دانش آموزی جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان سمنان و در دیدار با نمایندگان استان سمنان در مجلس دانش آموزی به میزبانی دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، اظهارداشت: دانش آموزان، برخوردار از توانایی های بالقوه ای هستند که تعامل و مشارکت پذیری دانش آموزان و استفاده از توانایی هایشان با حضور در شورای دانش آموزی میسر می شود.

وی افزود: در واقع این شورا، بسترهای لازم را برای ورود دانش آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی فراهم می کند. شورایی که فضای تمرین مشارکت و مسئولیت پذیری، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس و حضور بیشتر در فعالیت های گروهی را سبب می شود.

نماینده مجلس دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه انتخابات شورای دانش آموزی، نماد توسعه فعالیت های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: این شورا فرصتی مناسب برای مشارکت عملی دانش آموزان در توسعه و تقویت فعالیت های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و هنری در مدارس را فراهم می کند.

کاشفی پور ادامه داد: شوراهای دانش آموزی با هدف تقویت مشارکت جمعی و آماده سازی دانش آموزان برای کار گروهی، قریب به ۱۵ سال است که به صورت پیوسته برگزار می شود و دانش آموزان سراسر کشور، با حضور در انتخابات شورا، مسئولیت پذیری و فعالیت گروهی را تمرین می کنند.

وی با عنوان این مطلب که یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس دانش آموزی، تبادل نظر آنها با ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان می باشد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس دانش آموزی و نمایندگان شوراهای دانش آموزی شهرستان ها و مناطق استان، نیاز دارند تا تبادل نظر قدرتمندی میان آنها و مدیران و معاونین پرورشی شهرستان ها و مناطق شکل بگیرد تا بتوانند مطالبات مربوط به دانش آموزان را ارائه داده و گامی در راستای رفع و حل آن مشکل بردارند.

نائب رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی، افزود: تشکیل نمایشگاه های صنعت و حرفه و فن برای دانش آموزان می تواند یک دوره جدیدی از اشتغال و رونق تولید که شعار سال ۱۳۹۸ نیز می باشد را ایجاد کند. همچنین اجرای همایش ها و نمایشگاه ها نیز می تواند نقش موثری در عملی شدن این شعار داشته باشد.

کاشفی پور با بیان اینکه برگزاری همایش‌های معرفی رشته های تحصیلی می تواند آینده روشنی را برای دانش آموزان رقم بزند، گفت: آینده زمانی رقم می‌خورد که هدف گذاری و شناخت باشد. حوزه‌های مشاوره تحصیلی باید در این زمینه قوی تر و جدی تر عمل کنند تا بتوانیم یک مسیر جدی و زیباتری را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی با عنوان این مطلب که اردوها و فعالیت های پرورشی به خصوص اردوی ملی، عرصه ظهور استعدادهای دانش آموزان است، اظهار داشت: به عقیده بنده، باید اردوها و فعالیت های پرورشی بیشتر شود تا بتوانیم فضای شاد و دل انگیزی را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم و از آنجایی که سازمان دانش آموزی یکی از متولیان فرهنگی این برنامه است، می توان با دراختیار قراردادن امکانات به سازمان، بهترین بهره برداری و فرصت را برای برگزاری یک فعالیت پرورشی و اردوی با کیفیت ایجاد کرد.

نماینده مجلس دانش آموزی استان سمنان در پایان گفت: تا زمانی که دغدغه هست، حرکت هم جریان دارد و تا زمانی که حرکت جریان دارد، امید رسیدن به هدف هم هست و بنا داریم خدمت کنیم آن هم جهادی و با تمام توانِ خودمان پیش خواهیم رفت برای فردایی بهتر.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در پایان این جلسه، قول های مساعدی در رابطه با تجهیز دفتر نمایندگی مجلس دانش آموزی در شهرستان گرمسار، حضور در جلسه شورای دانش آموزی شهرستان گرمسار، برگزاری جلسه شورای استانی دانش آموزی در شهر سمنان و با حضور نمایندگان استانی، حمایت از برگزاری همایش ارائه دست سازه ها و تولید آنان در قالب علم و صنعت با حضور دانش آموزان فنی حرفه ای شهرستان ها و مناطق در سمنان، پیگیری برگزاری اجلاسیه معرفی رشته تجربی و حضور در آن و ... به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان سمنان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار