اینجا همه یا مواد می‌فروشند یا می‌کشند

مدرسه سلمان تهران پاتوق موادفروشان

تهران (پانا) - عقربه‌های ساعت عدد ۱۳ یکی از گرم‌ترین جمعه‌های تابستان ۹۸ را نشان می‌داد که قصد داشتیم به همراه اکیپ عملیاتی کلانتری ۱۱۶ مولوی برای پاکسازی یکی از ساختمان‌هایی که پاتوق معتادان و موادفروشان بود، به خیابان ۱۷شهریور در نزدیکی بلوار قیام برویم.

کد مطلب: ۹۴۲۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه سلمان تهران پاتوق موادفروشان

به‌گزارش آفتاب‌یزد، با همراهی رئیس کلانتری و نیروهایش و تعداد زیادی خودرو‌ی پلیس به دل کوچه پس‌کوچه‌های محله مولوی زدیم و در آخر به محل موردنظرمان رسیدیم. باورم نمی‌شد محلی که برای پاکسازی‌اش رفتیم «مدرسه» بود؛ مدرسه‌ای که فقط اسم «سلمان» بر روی تابلوی سر در ورودی‌اش به‌جا مانده بود و اکنون به خرابه‌ای تبدیل شده که محل اتراق معتادان و موادفروشان است.

رسیدن به‌محل همانا و دیدن معتادان و موادفروشان از حضور ما در محل همان؛ آن‌ها به‌سرعت در حال فرار بودند و از آنجایی که ماشین‌های پلیس از قبل عملیات دو سر خیابان منتهی به خروجی را بسته بودند فرارشان ناکام ماند. یک، دو، سه، چهار...؛ شاهد دستگیری و جمع‌آوری یک‌‌به‌یک افراد حاضر در ساختمان متروکه بودم، جرات کردم و به‌همراه پلیس به‌داخل خرابه ساختمانی که روزی مدرسه نام داشت، رفتم. پس از ورودم بلافاصله با یک معتاد مواجه شدم و سربازی که در کنارم بود، دست‌های او را گرفت و به‌سمت درب خروجی محل هدایت کرد. به‌داخل ساختمان و طبقات آن رفتم، باورم نمی‌شد، یک‌طرف تخته‌سیاه و طرفی دیگر سیخ، سنگ، منقل، سوزن و سنجاق را دیدم، کلاس‌هایی که دیگر محل یادگیری درس نبود و بیشتر شبیه اتاق خواب شده بود، آن هم چه اتاق خوابی! اتاقی که کف آن پر از خرده شیشه، پاره آجر و سنگ ریزه بود.

به‌همراه ماموران پلیس به حیاط پشتی مدرسه متروکه آمدیم، نگاهم به یک زیرزمینی که در آنجا وجود داشت، رفت و به‌سمت ورودی آن حرکت کردم. در داخل زیرزمین چیزی به‌جز موکت، پارچه کهنه و چادر نبود؛ این‌ها نشان از حضور زنان معتاد متجاهری در این مکان بود که هنگام ورود پلیس پا به فرار گذاشته بودند. کار پاکسازی و عملیات پلیس تمام شد و در آخر این سوال در ذهنم ایجاد شد چرا ساختمانی که روزی در آن دانش‌آموزان در رفت و آمد بودند و هر روز صدای زنگ مدرسه در آن می‌پیچید، امروز به خرابه‌ای تبدیل شده که محل پاتوق و اسکان معتادان و مواد فروشان شده است؟ سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره عملیات پاکسازی پلیس در این محل، گفت: مدرسه متروکه‌ای که کار پاکسازی در آن صورت گرفت، یک مدرسه ۳طبقه‌ای به‌همراه زیر زمین است. سرهنگ دوستعلی جلیلیان عنوان کرد: این مدرسه به‌دلیل ساخت‌وساز خط ۷ مترو و ترک‌برداری دیوارهایش ازفعالیت منع و تخلیه شده است.

او ادامه داد: ۳ سال است که فعالیت مدرسه سلمان متوقف شده و به‌دلیل نبود درب ورودی، این ساختمان به محلی برای تردد، استعمال مواد و اسکان معتادان متجاهر تبدیل شده است. او تصریح کرد: طرح پاکسازی محله از حضور معتادان متجاهر و خرده فروشان در چند نوبت انجام شد و چندین نفر در ارتباط با این موضوع دستگیر و جمع آوری شدند. این عملیات تا تخریب کامل ساختمان یا مشخص شدن تکلیف آن ادامه خواهد داشت. سرهنگ جلیلیان در پاسخ به این سوال که چرا دستور تخریب این مکان را ابلاغ نکرده‌اید؟ گفت: تا سازمان‌های دخیل در موضوع به این مهم ورود نکنند و مشکلات را ریشه‌یابی نکند وضعیت به‌همین منوال است، این ساختمان یا باید تخریب شود یا بازسازی شود و یا اینکه نگهبانی برای حضور در این محل تعیین شود.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: مکاتباتی با شهرداری و سازمان نوسازی مدارس و سایر سازمان‌های مرتبط انجام شده تا فکری برای این محل صورت بگیرد و کار‌های عملیاتی انجام شد، ضمن اینکه پلیس به‌صورت ۲۴ ساعته در محل حضور دارد و با انجام گشت‌های خود اقدام به پاکسازی این ساختمان خواهد کرد.باید دید که سرانجام مسئولان امر چه فکر و اقدامی برای ساختمانی که روزگاری فرزندان پایتخت نشین در آن به تحصیل و علم‌اندوزی مشغول بودند و اکنون به مخروبه‌ای برای پاتوق معتادان و موادفروشان تبدیل شده، خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار