معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس اجرای مدرسه سبز خبر داد

عملیات اجرایی مدرسه سبز به‌زودی در تهران آغاز می‌شود

تدوین دستورالعمل و نظام‌نامه مدرسه سبز تا یک‌ماه آینده تمام می‌شود

تهران (پانا) - همایش تخصصی «مدیریت سبز در مدارس» صبح امروز با حضور معاونان فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس در استان‌ها و تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور در باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۲۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی مدرسه سبز به‌زودی در تهران آغاز می‌شود

داریوش ورناصری در آغاز این همایش گفت: «از سال ۹۷ چند رویکرد اساسی را به‌عنوان سیاست‌های کلی سازمان نوسازی مدارس تعیین و برنامه‌ریزی کردیم که مدیریت سبز و مدرسه سبز یکی از آنها است. در این راستا اتفاقات خوبی افتاد و کارگروه‌های تخصصی شکل گرفت. اجرای مدرسه سبز در استان‌ها به‌صورت پایلوت انجام شد.»

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس اجرای مدرسه سبز، آموزش و ترویج مدارس سبز و پژوهش را سه محور اصلی در طرح مدرسه سبز اعلام کرد و گفت: «در ۷ استان از جمله تهران، زنجان، قزوین، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و شرقی و سمنان، مدارس سبز را در دستور کار قرار دارند. تهران و قزوین و سازمان مرکزی نوسازی مدارس، آموزش مدرسه سبز را عملیاتی کرده‌اند.»

ورناصری هدف از برگزاری این همایش را، آموزش لازم برای عملیاتی کردن مدرسه سبز دانست و افزود: «در تهران عملیات اجرایی مدرسه سبز به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود. در مدارسی که تازه احداث می‌شوند شاخص‌های مدرسه سبز در آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. در مدارس نیمه‌تمام شاید نتوان موضوع مدرسه سبز را ۱۰۰ درصد عملیاتی کرد و در مدارس دایر هم سعی داریم تا شاخص‌های مدرسه سبز را بگنجانیم.»

او ادامه داد: «همه ۳۱ استان ما باید مدرسه سبز را در سه حوزه اجرا، آموزش و پژوهش عملیاتی کنند و در دستور کار آن‌ها قرار گیرد. حتی در ارزیابی‌های سازمان نوسازی از استان‌ها، این شاخص بسیار مهم محسوب می‌شود. مدرسه سبز در کشور ما کار جدیدی است، ممکن است در ابتدای کار مشکلاتی وجود داشته باشد و ما تمام سعی‌مان این است تا از این مشکلات بکاهیم و موضوع را به‌خوبی عملیاتی کنیم.»

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس از برگزاری همایش ملی مدرسه سبز در اسفند امسال به میزبانی استان هرمزگان خبر داد و گفت: «آموزش‌های سازمان نوسازی مدارس در زمینه مدرسه سبز کماکان ادامه دارد.»

داریوش ورناصری همچنین از اتمام تدوین دستورالعمل و نظام‌نامه مدرسه سبز تا یک‌ماه آینده خبر داد.

همایش مدرسه سبز از صبح امروز در باشگاه فرهنگیان آغاز شده است و تا بعدازظهر فردا ادامه دارد. در این همایش دو روزه محورهای مختلفی چون مبانی طراحی مدرسه سبز، مدرسه سبز و محیط زیست، مدرسه سبز و فناوری‌های نوین، مدرسه سبز و انرژی، تجارب اجرایی مدرسه سبز و تجارب آموزشی مدیریت سبز با حضور معاونان فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس از استان‌های سراسر کشور، بررسی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار