معاون عمرانی استاندارقزوین؛

تکلیف جاده رحیم آباد کلاچای ظرف دو ماه آینده مشخص می شود

قزوین (پانا) - معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با تاکید معاون رئیس جمهور وضعیت مطالعات زیست محیطی و ساخت جاده رحیم آباد به کلاچای حداکثر تا دو ماه آینده مشخص می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۲۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف جاده رحیم آباد کلاچای ظرف دو ماه آینده مشخص می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،علی فرخزاد در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از محور رحیم آباد به کلاچای در گفتگو باخبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اجرای جاده قزوین، رحیم آباد به کلاچای قطعه اول این جاده از کیلومتر ۵ تا ۹۹ از سه راهی باراجین تا سه راهی میزوج با همه ابنیه و پل‌های اتصالی اجرا شده است.

فرخزاد بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود تمامی مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا قطعه اول این پروژه با رعایت مسائل زیست محیطی به بهره برداری برسد و ناتمام نماند.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: با توجه به نظر مشاور طرح به علت شیب زیاد محور فعلی حتی با تعریض جاده و احداث پل باز هم نیاز است در برخی مسیرها خاک ریزی یا خاکبرداری صورت گیرد که این کار مستلزم ایجاد راه‌های انحرافی بوده و به همین دلیل امکان اصلاح محورهای فعلی سخت است.

معاون عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه ادامه مسیر نیاز به بازنگری دارد، گفت: ادامه مسیر تا شاهرود حتماً می‌بایست توسط مشاور طرح بازنگری شود تا مشکلات زیست محیطی، منابع طبیعی و نیز مشکلات اجرایی برطرف شده و یا به حداقل ممکن برسد.

رفع مشکلات زیست محیطی مسیر ضروری است

فرخزاد یادآور شد: موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی واقع در طول مسیر اجرایی ضروری است و راه و شهرسازی با هماهنگی کمیسیون‌ها در این خصوص باید اقدام کند و مشاور طرح نیز ملاحظات حداکثری را برای حل موضوع معارض ازجمله باغات موجود در مسیر رعایت کند.

وی افزود: این پروژه در سال ۹۲ آغاز شد و در ادامه ساخت به دلیل عبور از مناطق جنگلی، محدوده عبور حیات وحش و گونه‌های گیاهی از سوی محیط زیست نگرانی‌هایی مطرح شد که کار را متوقف کرد.

وی افزود: هر چند در استان قزوین به نظر می‌رسد امکان رفع اشکالات محیط زیست وجود دارد اما در استان گیلان عبور از جنگل هم مشکل ساز شده به همین دلیل مقرر شده تا مطالعات یکپارچه محیط زیست برای تمام مسیر در استان‌های قزوین و گیلان تهیه شود.

فرخزاد گفت: به دلیل اهمیت طرح و هزینه انجام شده تاکنون که در هر استان حدود ۵۰ میلیارد تومان و جمعاً ۱۰۰ میلیارد تومان است معاون رئیس جمهور در سفر به قزوین از این محور بازدید کرد تا ضمن شنیدن گزارش پیمانکار از نزدیک در جریان روند ساخت و مشکلات موجود قرار گیرد.

وی بیان کرد: قرار شد در مدت حداکثر دو ماه این پروژه تعیین تکلیف شود که یک ماه به شرکت توسعه و زیرساخت راه‌ها برای تکمیل مطالعات زیست محیطی و ارائه به سازمان محیط زیست کشور فرصت داده شد و در ادامه ۲۳ درصد است.

فرخزاد اظهار داشت: امیدواریم در موعد مقرر و مهرماه امسال پاسخ محیط زیست داده شود تا با رفع مانع و احداث راه ارتباطی دوم از استان قزوین به گیلان که می‌تواند
زمینه صرفه جویی در سوخت، مسافت و هزینه‌ها را فراهم کرده و مسیر جدیدی برای دسترسی به شمال کشور باشد و ترافیک در مناسبت‌ها را هم کاهش دهد در اختیار مردم قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار