گرامی داشت چهلمین سالگرداقامه نمازجمعه درشیروان

شیروان(پانا)- جلسه ستاد نماز جمعه به مناسبت پنجم مرداد و چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه در کشور با حضور جمعی از مسئولین ادارات، نهادها، سازمان های دولتی و اعضای ستادهای نمازجمعه خواهران و برادران در محل مصلای نمازجمعه شهرستان شیروان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۴۲۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
گرامی داشت چهلمین سالگرداقامه نمازجمعه درشیروان

امام جمعه شهرستان شیروان در این جلسه با بیان اینکه زبان من زبان تقدیر و تشکر از اعضای ستاد نماز جمعه است گفت: اگر هر توفیقی حاصل شده و یا هر کار خوبی انجام گرفته مربوط به خودتان است و بنده از همه مردم، نمازگزاران، فرماندار محترم، مسئولین ادارات، نهادها، سازمان های دولتی و اعضای ستادهای نمازجمعه خواهران و برادران، هیئات مذهبی، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیروهای سپاه، انتظامی، بسیج، راهنمایی و رانندگی، شهرداری، شورای اسلامی شهر، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، شورای اداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اصناف، خبرنگاران عزیز و... که در طول سال پای کار هستند و زحمات فراوانی را در اقامه نماز جمعه می کشند صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

حجت الاسلام حسین کوثری افزود: بیش از یکصد نفر از نوجوانان و جوانان و دانش آموزان که در ستاد نماز جمعه شهرستان عضو افتخاری هستند هرهفته به عنوان قاری قرآن، مؤذن، مکبر و مجری کارها را انجام می دهند.

وی با اشاره به موضوع جذب حداکثری در فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: آنچه که می تواند مؤثر باشد و مردم را به نماز جمعه جذب نماید تقوا، عدالت اخلاقی، زندگی بدون تشریفات و خاکی بودن با مردم است که نتیجه اش حضور مردم در تمام صحنه ها خواهد بود و سعی ما هم بر این بوده که سلیقه ای عمل نکنیم چرا که اگر نماز جمعه آسیب ببیند فضای مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی شهرستان آسیب خواهد دید.

امام جمعه شیروان در ادامه با بیان اینکه مصلی باید مطاف مردم و مرکز دعوت به وحدت باشد اظهار داشت: اینجا همان کعبه و صفا و مروه است که مردم با کمترین هزینه می توانند حج را بجای آورند و ما هر هفته اینجا حج داریم.

کوثری گفت: همان طور که از امام جمعه انتظار گناه کردن نداریم، انتظار عصمت هم نباید داشته باشیم، رضایت همه مردم کار سخت و دشواری است و زندگی همه ما جلوی دوربین است، خورد و خوراک، راه رفتن و نشست و برخاست همه ما رصد می شود و ما باید از خداوند بخواهیم که به همه ما تقوا بدهد و این را باید از خودمان شروع کنیم.

وی در پایان افزود: شهرستان شیروان قبلا از شهرهای صنعتی و آباد بوده و امیدواریم که با حمایت های فرماندار محترم به جایگاه اصلی خودش برگردد.

یادآور می شود که برگزاری جلسات هفتگی ستاد های نماز جمعه خواهران و برادران، پاسخگویی به سوالات مردمی و مسائل شرعی در دفتر امام جمعه، اجرای برنامه های مذهبی و ملی در مصلای نماز جمعه، برپایی مراسم هفتگی زیارت عاشورا به یادبود شهدای شهرستان در حسینیه شهدا با همکاری خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و ... از دیگر برنامه های ستاد نماز جمعه شهرستان شیروان می باشد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار