درمان چاقی از ذهن آغاز می‌شود

تهران (پانا) - به‌گفته یک پزشک جراح و استاد دانشگاه این روزها رژیم‌های مقطعی و استفاده از داروهای لاغری به یک فرهنگ عمومی‌تبدیل شده است به طوری که افراد وقتی تصمیم به کاهش وزن می‌گیرند به‌سراغ رژیم‌های فوری و یا استفاده از دارو و ژل‌های لاغری می‌روند وحتی گاهی ممکن است اقدام به انجام ورزش‌های پر فشار و سخت کنند درحالی که هر سه روش نه تنها مثمرثمر نخواهد بود بلکه در بسیاری از موارد باعث ایجاد امراض دیگر می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۲۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
درمان چاقی از ذهن آغاز می‌شود

به‌گزارش آفتاب‌یزد، عادل ملک‌نیا در این زمینه عنوان کرد: واقعیت این است که افراد چاق باید تغییر سبک زندگی را به‌شکل جدی در احوالات روزمره خود جاری کنند.

ملک‌نیا ادامه داد: هیچ عضله‌ای با یکبار تمرین، هر چند سخت، به‌قدرت عالی دست نمی‌یابد و هیچ فرزندی با چند روزی مراقبت، تربیت نمی‌شود و چاقی و اضافه وزن نیز هرگز با دوره‌هایی هر چند کوتاه مدت و مفید و سخت برای همیشه از بین نخواهد رفت.

او علت شکست اغلب رژیم‌ها را بازگشت به عادت‌های قبلی دانست و گفت: چاقی و داشتن اضافه وزن اغلب ناشی از یک یا چند عادت نادرست است، باید توجه داشت که عادت‌ها باید خدمتگزار ما باشند نه ارباب، و کنترل رفتار و امیال غذایی باید به مثابه یک خدمتگزار در ذهن افراد تحت کنترل باشد. ملک‌نیا گفت: افرادی که تاثیر رژیم را بیشتر از اثرگذاری ذهن می‌دانند اغلب ظرف مدتی کوتاه به‌علت تاثیرات محیطی و یا گفته‌های اطرافیان به‌راحتی رژیم غذایی و یا حتی ورزش را کنار می‌گذارند و به سبک قدیمی‌خود روی می‌آورند که البته بازگشت به مسیر قبلی بی‌شک فرد را به‌جایی که پیشتر بوده بازمی‌گرداند.

او ابراز کرد: چاقی و اضافه وزن اغلب حاصل رفتارهایی است که در ما نهادینه شده، عادت‌هایی هر چند کوچک که با گذشت زمان و با کنار هم انباشته شدن، دیگر نه دیده می‌شوند و نه مهم انگاشته می‌شوند، اما تاثیرات آنها بسیار عمیق و مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار