مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

تحول در مدارس، با استفاده از ظرفیت مجلس و شوراهای دانش‌آموزی محقق می‌شود

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، استفاده از ظرفیت مجلس دانش‌آموزی و تعامل و ارتباط کامل آن با شوراهای دانش آموزی را موجب تحول در مدارس برشمرد.

کد مطلب: ۹۴۲۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تحول در مدارس، با استفاده از ظرفیت مجلس و شوراهای دانش‌آموزی محقق می‌شود

محمد دستورانی، در حاشیه اعطای اعتبارنامه و حکم مشاوران دانش آموزی جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان سمنان و در جلسه دیدار نمایندگان مجلس دانش آموزی استان به میزبانی دفتر ایشان، با اشاره به سخنان خوب و دغدغه های مفید دانش آموزان گفت: تا به امروز چنانکه باید از ظرفیت مجلس دانش‌آموزی استفاده‌نشده است؛ اما اگر به‌ صورت مؤثر از ظرفیت شوراهای دانش‌آموزی استفاده کنیم، شاهد مدارس مطلوبی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید تعامل، صبر، تحمل و انواع مهارت‌های زندگی را در دوران دانش‌آموزی فرا گیرند، تأکید کرد: دانش آموزان را نباید برای دیروز و برای امروز بلکه باید برای فردا تربیت کنیم.

مجلس دانش آموزی، بهترین مولفه خودباوری در آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه دانش آموز باوری و دانش آموز محوری، اساس کارآموزش و پرورش است، گفت: مجلس دانش آموزی بهترین مولفه خودباوری است.

دستورانی خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان سمنان گفت: شما باید محترمانه مشکلات دانش آموزان و مدرسه را با مسئولین مطرح کنید و در واقع " نمایندگان دانش آموزان باید برای دانش آموزان" و تنها در حوزه های مرتبط با شیوه نامه و دستورکار مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران مطالبه گری و در اداره مدرسه خود ایفای نقش کنند.

وی با عنوان این مطلب که به منظور بهره گیری از نظرات نمایندگان مجلس دانش آموزی به عنوان مشاور دانش آموزی جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ایفای نقش خواهید کرد، اظهار کرد: دانش آموز باوری و دانش آموز محوری اساس کار ماست، زیرا اصل و محور فعالیت های ما در مجموعه ی آموزش و پرورش، دانش آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ایجاد مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی، یکی از بهترین مولفه های خودباوری در آموزش و پرورش است، گفت: باید کارکرد مجلس دانش آموزی و مجمع مشاوران استان را فعال تر از گذشته داشته باشیم و زمینه تلاش و ایده پردازی آنان در سطح کلاس، مدرسه و جامعه را فراهم آوریم.

دستورانی با بیان اینکه دانش آموزان با شرکت در این انتخابات، دید اجتماعی بالاتری پیدا می کنند، تصریح کرد: ایجاد این مجلس باعث کاهش فاصله بین مسئولان و دانش آموزان شده و تمرین کارگروهی برای آنها را فراهم می سازد.

گفتنی است؛ در این مراسم اعتبارنامه نمایندگی و ابلاغ مشاور دانش آموزی جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان به منتخبین نهمین دوره مجلس دانش آموزی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار