اجرای طرح‌ آبخیزداری در ٤٠ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی فارس

شیراز (پانا) _ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ازاجرایی شدن فعالیت های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح 40 هزار هکتار از اراضی ملی استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح‌ آبخیزداری در ٤٠ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی فارس

شهرام منتصری گفت: از مجموع 7 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 97 برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی معادل پنج درصد کل این اعتبارات یعنی 380 میلیارد ریال سهم استان فارس بوده است.

وی افزود : عملیات مکانیکی (سازه‌ای) آبخیزداری در 36 پروژه در سطح 40 هزار هکتار در استان با حجم عملیات سنگ و سیمان به میزان 55 هزار و 571 مترمکعب و حجم عملیات خاکی 306 هزار و 200 متر مکعب تعریف و اجرا شده‌است.

او اضافه کرد: در این راستا و از محل اجرای این پروژه‌ها 82 هزار و 935 خانوار در 24 شهرستان از مزایای آنها بهره مند شدند.

او حجم آبگیری و کنترل سیل ناشی از اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته را بالغ بر 16 و نیم میلیون متر مکعب اعلام و با اشاره به نتایج مثبت آنها گفت : این طرح ها علاوه بر حفاظت از آب و خاک و افزایش منابع سطح آب‌های زیرزمینی تاثیر چشمگیری در کاهش خسارت های ناشی از سیلاب های ویرانگر داشته است.

منتصری با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند اظهار امیدواری کردو ادامه داد : با انجام فعالیت های فرهنگی بیشتر در جهت جلب مشارکت مردم و تشکلهای مردمی این طرح ها در سال جاری با قوت بیشتری در تمام نقاط استان ادامه یابند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس با اشاره به افزایش اعتبارات آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان در سال جاری خاطرنشان کرد : با برنامه ریزی های انجام گرفته امسال نیز اعتبارات خوبی برای انجام پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است که طی هفته های آینده تخصیص آن اعلام و مشخص خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار