گردهمایی مشترک معاونین آموزش متوسطه و ابتدایی آذربایجان شرقی برگزار شد

معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی: دانش منفعل بایستی جای خود را به دانش آموز فعال بدهد

تبریز ( پانا ) - معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه و ابتدایی استان ، مدارس را کانون تربیتی در جامعه معرفی کرد و گفت: دانش منفعل بایستی جای خود را به دانش آموز فعال بدهد.

کد مطلب: ۹۴۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مشترک معاونین آموزش متوسطه و ابتدایی آذربایجان شرقی برگزار شد

عاشور اکرمی در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه و ابتدایی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: « تمام برنامه ها و فعالیت بایستی منطبق با سند تحول باشد و سند تحول میثاق ملی و راهبردی و نقشه راه آموزش و پرورش است» .

معاون آموزش متوسطه افزود: « در قانون توسعه ششم، آموزش و پرورش موظف به اجرای سند بوده و مبنای ارزیابی کل فعالیت های آموزش و پرورش می باشد».

وی با بیان اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین نیازمند دگرگونی دیدگاه نسبت به مدرسه، دانش آموز، فضای آموزشی و مدیریت هستیم، بیان داشت: « ما در آموزش و پرورش سند۲۰۳۰را نه تنها قبول نداریم بلکه اجازه اجرایی شدن چنین سندی را نمی دهیم».

اکرمی با اشاره به اینکه اولین چرخشی که در سند تحول بنیادین آمده این است که آموزش و پرورش از نهاد آموزشی باید به نهاد اجتماعی تبدیل شود،تاکید داشت: « تمام مربیان امور تربیتی باید مبانی، چیستی و چرایی تربیت را بدانند که پاسخ آنان در سند تحول بنیادین آمده است».

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدارس کانون تربیتی محله ها ،نهاد فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند ، افزود: « دانش منفعل بایستی جای خود را به دانش آموز فعال بدهد».

اکرمی مدرسه محوری را به عنوان اساسی ترین رکن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: « مدرسه خوب مدرسه ای است که دانش آموزان در آنجا شجاع، مسئولیت پذیر به بار بیایند و آزادی فکر و بیان داشته باشند».

وی خاطر نشان شد: « برنامه تدبیر در دوره ابتدایی و برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی در دوره اول و دوم متوسطه دو برنامه اصلی وزارت برای اجرا در سطح مدارس است».

معاون آموزش متوسطه استان با تاکید بر اینکه مسئولیت اصلی تربیت فرزندان برعهده خانواده بوده و دولت در این زمینه نقش ثانویه دارد، یادآور شد: « براساس سند تحول بنیادین هر برنامه و اقدامی که برهم زننده آرامش دانش آموز باشد مورد قبول نمی باشد».

به گفته ی اکرمی ، معلم براساس سند تحول بنیادین بعنوان راهبر آموزشی بوده و معلمان بجای مجری تصمیم های برنامه درسی بعنوان تصمیم ساز اجرای برنامه های درسی محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار