روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص‌های اقتصادی استان رو به رشد است

ارومیه(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص‌های اقتصادی استان رو به رشد است.

کد مطلب: ۹۴۲۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص‌های اقتصادی استان رو به رشد است

رضا حسینی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با قدردانی از همراهی و همکاری بانک‌های عامل استان، گفت: خوشبختانه شاخص‌های اشتغال استان نشان می‌دهد روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص‌های اقتصادی استان رو به رشد است.

او با اشاره به اینکه با ایجاد واحد‌های جدید و احیای واحد‌های مشکل دار، نرخ بیکاری در استان کاهش یافته است، ادامه داد: در استان نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴/۲ درصد کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه شاخص‌های اقتصادی استان تا پایان سال و سال آینده روند رو به رشدی خواهد داشت گفت: ساختار‌های اقتصادی استان بر اساس ساختار‌های بومی در حال شکل گیری است و این مسئله می‌تواند به روند رو به رشد برنامه‌های اقتصادی استان کمک کند.

وی همچنین با اشاره به روند رو به رشد صادرات استان نیز گفت: با وجود شرایط ویژه اقتصادی کشور، در سال گذشته میزان صادرات استان ۱۶۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است و این روند از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ادامه دارد.

او با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری استان در مهر ماه امسال گفت: در این همایش ۵۹ پروژه تملیکی بانک‌های استان نیز برای جذب سرمایه گذار و احیای این پروژه‌های معرفی می‌شوند.

او گفت: در این همایش کتاب فرصت‌های سرمایه گذاری استان عرضه خواهد شد و برای استفاده سرمایه گذاران خارجی در کشور‌های مختلف، این کتاب به تمام سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار