واکنش کلانتری به شکایت دادستان بندرانزلی

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نسبت به شکایت دادستان عمومی و انقلاب بندر انزلی از خود واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
واکنش کلانتری به شکایت دادستان بندرانزلی

عیسی کلانتری (رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست) در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به شکایت دادستان عمومی و انقلاب بندر انزلی از رییس سازمان محیط‌زیست به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال و نشر اکاذیب به دلیل اجرای طرح بایوجمی در تالاب بین‌المللی انزلی گفت: دادستان انزلی گفته است، روش عمل در تالاب انزلی علمی نیست، ما خوشحال می‌شویم، دادستان علمی بودن یا علمی نبودن این روش را بازگو کند.

وی یادآور شد: ما بررسی‌هایی که از طریق دانشگاه‌های شریف، تهران و شیراز انجام شده بود را به دادستان ارائه کرده‌ایم.

رییس سازمان محیط‌زیست در پاسخ به سوالی درباره احضارش به دادگاه، تصریح کرد: چنانچه به دادگاه احضار شوم؛ به دادگاه خواهم رفت.

پیش از این دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی اعلام کرده بود، براساس بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به مخاطرات احتمالی ناشی از استفاده از طرح بایوجمی برای احیای تالاب انزلی دستور توقف این طرح داده شده است.عیسی کلانتری در این باره به ایلنا گفته بود؛ ما درباره این طرح از طریق دانشگاه‌ها اقدام کردیم. معاونت پژوهشی وزارت علوم برای اجرای این پروژه درخواست ناظر کرد و از میان دانشگاه‌های مختلف دانشگاه تهران انتخاب شد، با انتخاب دانشگاه تهران برخی افراد که نتوانستند، انتخاب شوند و اعتراضاتی داشتند؛ مانند یک گیاه‌شناسی که به هیچ چیزی جز گیاه‌شناسی وارد نیست، مدعی شده بودند. البته یک گروه منتخبان محلی نیز در این محدوده به دنبال منافع خود بودند و ادعاهایی را مطرح کردند که دادستان نیز دستور به توقیف داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار