ساداتی‌نژاد: برای داشتن خروجی کارآفرین و توانمند، باید در برنامه درسی بازنگری انجام شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازنگری در برنامه درسی برای داشتن خروجی کارآفرین، توانمند و دارای مهارت تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ساداتی‌نژاد: برای داشتن خروجی کارآفرین و توانمند، باید در برنامه درسی بازنگری انجام شود

سید جواد ساداتی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش گفت: «یکی از چالش‌های فعلی این است که دانشجو درسش تمام و وارد جامعه می‌شود، اما بازخوردی که از جامعه صنعتی می‌گیریم این است که نیروهای فارغ‌التحصیل توانمند نیستند و نیاز صنعتگر را برآورده نمی‌کنند و کیفیت پایینی دارند. امروز انتظاری که جامعه از دانشگاه دارد این است که خروجی باید کارآفرین باشد و یا توانمند و دارای مهارت باشد. لازمه کار این است که باید در برنامه درسی یک بازنگری صورت گیرد.»

او افزود: «مشکل و منع قانونی در زمینه مهارتآموزی نداریم. وزارت علوم باید رسالت خود را بازنگری در دروس انجام و مشکل ارتباطش با حوزه صنعت را حل کند. اقداماتی انجام می‌شود ولی در عمل پیشرفت کار کم است.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «ما نیز از ابزارهای نظارتی مانند سوال از دستگاه‌ها و وزرا استفاده می‌کنیم وزارت علوم باید اهتمام جدی داشته باشد. شاید ساختارهایش دچار مشکل باشد.»

او ادامه داد: «برای تجهیزات دانشگاهی و کارگاهی مصوبه داشتیم ولی دانشگاه‌ها برای استفاده از این تسهیلات موفقیت‌آمیز عمل نکرده‌اند. پیگیر مشکلات دانشگاه‌ها با بانک‌ها هستیم ولی متاسفانه علاقه‌ای از سوی دانشگاه‌ها شاهد نبودیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار