مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: باید در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی فرهنگسازی صورت گیرد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر فرهنگسازی در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: باید در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی فرهنگسازی صورت گیرد

محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه پرسشگر شبکه آموزش گفت: «آموزش محدود به دانشگاه نمی‌شود و باید از دوران تحصیل در کودکی آغاز شود باید نگاه جامعی به مقوله مهارت‌آموزی داشته باشیم.»

او افزود: «دانشگاه‌های برتر جهان به موضوع مهم ارتباط و پیوند با صنعت، توجه عملیاتی دارند. آن‌ها مهارت را در فارغ‌التحصیلان جدی گرفته‌اند و مراکز آموزشی مهارت‌های شغلی دارند.»

سیف به جنبه‌های مختلف مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: «برای اولین بار در سال گذشته 80 دانشگاه رصد اشتغال در فارغ‌التحصیلان را انجام دادند. رصد اشتغال گام اول است. گام دوم بحث توجه به مهارت است. گزارش مفصلی در این باره تهیه شده و نشان دهنده رشد سالانه 10 تا 15 درصدی بسیاری دانشگاه‌ها در این زمینه است.»

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره جای خالی پایان نامه‌هایی که خلاها و مشکلات داخلی ما را حل می‌کنند؛ به دانشگاه‌های نسل اول، دوم و سوم اشاره کرد و گفت: «اکنون دانشگاه‌های نسل سوم که کارآفرین و مشارکت کننده در حل مسائل کشور هستند را داریم. باید این مسیر را طی می‌کردیم و اکنون زمان آن است که پژوهش‌ها را در مسیر صحیح سامان دهیم.»

او درباره سامانه تاپ وزارت صمت گفت: «اگر دغدغه‌های صنعت مطرح شود آمادگی داریم آن را به اساتید معرفی کنیم. برای فرصت‌های مطالعاتی به اساتید نیز اخیرا آیین نامه‌ای تصویب شده است.»

سیف ادامه داد: «باید قبول کنیم وزارت علوم در دو سه دهه گذشته در ارتقای علمی کشور بد عمل نکرده است، اما باید همکاری‌های بین بخشی نیز همراه شود و فرهنگ‌سازی در زمینه اشتغال و مهارت آموزی صورت بگیرد. اکنون 5000 قرارداد فعال پژوهشی با ارزش هزار میلیارد تومان داریم و ارزیابی دانشگاه‌ها در زمینه مهارت‌آموزی انجام می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار