دستگاه تعلیم و تربیت برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین به کمک و مشارکت همه دستگاه ها نیاز دارد

مشهد (پانا)- مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش لزوم کمک و مشارکت تمام دستگاه ها برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه تعلیم و تربیت برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین به کمک و مشارکت همه دستگاه ها نیاز دارد

ضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در این جلسه گفت: درک مشترک و همگرایی جهت اجرای سند تحول بنیادین بسیار مهم است اما درک تعلیم و تربیت رسمی کشور امری مهم تر است.

وی افزود: با وجود سند تحول بنیادین، مسیر راه آموزش و پرورش کشور مشخص است و این راه در نهایت به تحول اساسی در این بخش منجر می شود.

مددی تصریح کرد: مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشورمان مشتمل بر فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تربیت رسمی و عمومی و رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران است و فراتر از این موارد امروز سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کل کشور است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین ادامه داد: اولین پیام سند تحول بنیادین، چرایی فلسفه تربیت جامعه است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نظام فکری ما باید متوجه تعلیم و تربیت بومی ایرانی اسلامی باشد.

وی اظهار کرد: تربیت رابطه تنگاتنگی با مقوله فرهنگ و جهان بینی آن جامعه دارد و جهان بینی ما الهی و توحیدی است و تربیت ما نیز در همین راستاست.

مددی افزود: دولت موظف است سند تحول بنیادین را اجرایی کند و با تغییر دولت ها جهت گیری و اهداف کلی و اصلی آموزش و پرورش نباید تغییر کند و باید ثابت بماند و در این میان سند تحول بنیادین حکم چتری را دارد که دولت ها را در طی کردن روند تغییرات در آموزش و پرورش راهبری می کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد: تمام نظام های سیاسی دنیا برای نظام تعلیم و تربیت خود برنامه ریزی می کنند و به تربیت جامعه خود اهتمام دارند و همه ما باید برای تربیت رسمی تعریف و درک مشترکی داشته باشیم و آن درک مشترک در سند تحول بنیادین آمده است.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت همه جانبه و متوازن در بستر ساحت های شش گانه تاکید دارد.

مددی در ادامه گفت: تحقق اهداف دوره های تحصیلی مبنا و مهمترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت است و در این بین داشتن زندگی پاک و رساندن دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه بسیار حائز اهمیت است و تربیت همه جانبه و چند بعدی مد نظر است.

وی تاکید کرد: برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین و تغییر نگرش ساختارها، به کمک و مشارکت همه دستگاه ها نیاز است و دستگاه تعلیم و تربیت باید با همکاری و مشارکت همه ارکان جامعه به جلو پیش رود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در پایان گفت: براساس سند تحول بنیادین همه معلمان کشور باید نقش مربی را ایفا کنند و کارکرد تربیتی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار