روابط عمومی از ابزارهای بیداری و افزایش آگاهی در جامعه است

آباده ( پانا )- حمید شکری خانقاه، مدرس دانشگاه ، نقش روابط عمومی را در بیداری و افزایش آگاهی جامعه و فرهنگ سازی مثبت در جامعه، پررنگ وتاثیر گذار دانست وگفت: نبود یک راه روشن، وظیفه محور بودن خبرگزاریها، عدم تفکیک موضوعات راهبردی وغیرراهبردی، وجود تضادها وتعارف‌ها، اولویت صرف خبررسانی، اعمال نفوذ مدیران، پراکندگی وفقدان تمرکز ارتباطی وداشتن سبکی واحد برای همه مخاطبان از عوامل عدم کارایی موثر روابط عمومی‌ها است.

کد مطلب: ۹۴۲۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی از ابزارهای  بیداری و افزایش آگاهی در جامعه است

او در همایشی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آباده و با حضور جمع زیادی از اصحاب رسانه ، با موضوع روابط‌عمومی خبرنگاری برگزار شد ، ادامه داد: یک حوزه روابط عمومی خوب علاوه برداشتن نقشه و هدف مشخص ، باید با داشتن خلاقیت در حوزه خود به فکربازگو کردن و حل مشکلات مردم باشد ، اینکه دغدغه خبر گزاریها فقط تامین خبر باشد، آنها را از مسولیت اصلی خود که همانا پرداختن به مشکلات عموم مردم و فرهنگ سازی است باز میدارد.


شکری در ادامه فکر آفرین بودن ، شادی آفرینی ، امید افرینی ، عدالت محوری ، سرعت آفرینی و... را خصوصیات یک روابط عمومی خوب عنوان کرد و افزود: مدیریت ارتباط، رویکردی انسانی، برای شناسایی، انتخاب، ایجاد،تقویت وحفظ روابطی سازنده، ماندگار ، و ارزنده با مخاطبان گونا گون بویژه مشتریان‌مهم وکلیدی برای دستاوردهای بیشتر و بهتر است.


نویسنده کتاب مدیریت راهبردی در ادامه ۵ عنصر تساوی، حمایتگری، گشودگی ، مثبت گرایی وهمدلی را ویژگیهای یک ارتباط اثربخش دانست وافزود : روابط عمومی هنر حک کردن انسانهاست ویک روابط عمومی خوب هرگاه بتواند بر قلب مردم حکومت کند، میتواند به راحتی فرهنگ سازی انجام دهد، که راز این کار شناخت دقیق سبکهای ارتباطی است.

پرداختن به اصول ارتباط موثر وانواع ارتباطات ،بررسی زبان بدن ونقش آن در شکل‌گیری یک ارتباط سازنده از دیگر مواردی بود که در این همایش ّبه آن پرداخته شد.
همایش مدیریت روابط عمومی به دعوت مسول اداره ارشاد و با حضور استاد حمید شکری خانقاه روزهای پنجشنبه وجمعه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آباده برگزار شد .

خبرنگار: صدیقه جنتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار