امام جمعه شهرقدس : سرچشمه زلال هدایت و همدلی در سنگر نماز جمعه شکل گرفته است

شهرقدس (پانا) - یکی از دستاوردهای نماز جمعه تشکیل میز خدمت است که مشکلات مردم مستقیم با مسئولین مطرح می شود و پیوند مستحکم با مردم برقرار می شود.

کد مطلب: ۹۴۲۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس : سرچشمه زلال هدایت و همدلی در سنگر نماز جمعه شکل گرفته است

حجت الاسلام جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی اظهار داشت:کسی نماز جمعه را سبک بشمارد و در نماز جمعه شرکت نکند زندگی او سامان نگرفته و برکت از زندگی‌اش کم میشود ونماز جمعه در اسلام سمبل، رمز و سلاح و مظهر ذکر خدا و موجب ایجاد بصیرت در مومنین است و با نماز جمعه معنویت در جامعه معنا شده و میعادگاه حضرت ولیعصر (عج)است و مسئله دیگر در نماز جمعه تکیه امام جمعه بر اسلحه است ‌و پیام مجاهدت و صبر را می‌رساندو یکی از عواملی که ایجاد وحدت میکند شرکت در نماز جمعه است. شرکت کننده در نماز جمعه ثواب حج گذار را دارد.

امام جمعه شهر قدس با اشاره به روز دهو الارض افزود: اولین جایی که تبدیل به خشکی شد زمین زیر خانه کعبه بود و این روز، روز عبودیت و بندگی است.
او در ارتباط با برگزاری اولین نماز جمعه رسمی کشور ادامه داد: ائمه جمعه ای در این سنگرچهل سال به نظام خدمت کردند و در گام دوم انقلاب پرچم هدایت گری سیاسی و اجتماعی را با هدایت رهبر عالی قدر در جهت جامعه پردازی و تمدن سازی به اهتزاز درآورده اندو سرچشمه زلال هدایت و همدلی در سنگر نماز جمعه شکل گرفته و فرصتی مغتنم برای قدرشناسی از این دستاورد گران سنگ انقلاب اسلامی همگام با گام دوم انقلاب است.

اوبا اشاره به برگزاری میزخدمت در مصلی شهرقدس به مناسبت چهلمین سالروز برگزاری نماز جمعه رسمی کشوری ادامه داد: یکی از دستاوردهای نماز جمعه تشکیل میز خدمت است که مشکلات مردم مستقیم با مسئولین مطرح می شود و پیوند مستحکم با مردم برقرار می شودو تغییرات بسیاری در طول سالها در شهر ایجاد شده و با توجه به تراکم جمعیتی و کمی بودجه مشکلات مختلفی نیز بوجود آمده وبخشی از این مشکلات ترافیک شهری، مسئله فاضلاب، مشکل راه آهن و بافت فرسوده است و رفع این مسائل نیازمند همت مسئولین استانی است.

حجت الاسلام جوکار ضمن یاد شهدای عملیات مرصاد ادامه داد: آخرین عملیات رسمی جمهوری اسلامی عملیات مرصاد بود که در این عملیات با منافقین داخلی جنگیده شد. اسلام نیز در عرصه های مختلف از منافقین داخلی ضربه خورده است.

امام جمعه شهر قدس با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار رهبر جنبش حماس فلسطین گفت: نماز خواندن در مسجد الاقصی یک توحید کاملا عملی و قابل قبول است و همین امریکای رجز خوان که میگفت مردم ایران چهل سالگی انقلاب خود را نخواهد دید، حال وزیر خارجه آمریکا گفته اگر ویزا بدهند در ایران حاضر به مذاکره هستیم و این نتیجه مقاومت است که آنها التماس مذاکره می کنند ولی بدانند که ایران با آمریکا مذاکره ای نخواهد کرد ورژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و امروز تحلیلگران به نام دنیا میگویند که رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۹ را درک نخواهد کرد.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار