سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح کرد؛

اجرای مطلوب پروژه مهر و سند تحول بنیادین اولویت های اساسی آموزش و پرورش استان بوشهر است

برازجان،بوشهر(پانا)_ سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تمام تبلور و تجلی گاه فعالیت های آموزش و پرورش روز اول مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس است.

کد مطلب: ۹۴۱۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مطلوب پروژه مهر و سند تحول بنیادین اولویت های اساسی آموزش و پرورش استان بوشهر است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، غلامحسین حسینی در نشست هم اندیشی مدیران مدارس هیات امنایی استان بوشهر به میزبانی آموزش و پرورش دشتستان در محل پژوهش سرای متقین برازجان اظهار داشت: نگاه آحاد جامعه روز اول مهرماه به مدارس و میزبانی آموزش و پرورش از دانش آموزان در این روز است.

وی با بیان اینکه نگاه همه ارکان کشور در روز اول مهر به بازگشایی مدارس است گفت: هدف ما اینست که پروژه مهر امسال به شکل مطلوب تری نسبت به سال های قبل برگزار شود چون معتقدیم تبلور و تجلی گاه فعالیت های آموزش و پرورش اول مهرماه می باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه های ستاد بازگشایی مدارس و تقسیم کارها برای اجرای مطلوب در تمامی شهرستان ها و مناطق تصریح کرد: در زمان باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی کلاس بندی دانش آموزان، ساماندهی نیروهای آموزشی و بررسی وضعیت تجهیزات مدارس اولویت اصلی می باشد.

حسینی بیان داشت: یکی از اسناد مهم در نظام جمهوری اسلامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان تنها سند جامع علمی کشور است که تمامی ارکان جامعه به طور جد پیگیر اجرای آن هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: بر اساس این سند جامع علمی کشور آموزش و پرورش یک نهاد تحول بخش، مدارس به عنوان تحقق بخش تحول و معلمان رکن اصلی تحول می باشند.

حسینی با بیان این مطلب که توجه به رفاه و آسودگی خاطر فرهنگیان باید مکورد توجه جدی قرار گیرد ادامه داد: مدیر مدرسه و معلمان در راس هرم آموزش و پرورش هستند و هرکدام تبلورگاه و تجلی گاه سیاست های اجرایی آموزش و پرورش در مدارس می باشند.

این مقام مسئول با اشاره به وظایف خاص مدارس هیات امنایی و دلیل تشکیل چنین مدارسی در سطح آموزش و پرورش تاکید کرد: مدارس هیات امنایی در جاهایی تشکیل شده اند که ظرفیت و پتانسیل بهره گیری از افراد توانمند برای کمک به مدارس وجود دارد تا آموزش و پرورش با کمک از آنها قادر به ارائه خدمات بهتری به جامعه هدف خود یعنی دانش آموزان باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: کمک های دریافتی از مردم در مدارس هیات امنایی باید صرف رشد و ارتقای علمی دانش آموزان شود و کمتر در خرید تجهیزات هزینه گردد.

وی گفت: دانش آموزان موفق محصول تلاش معلمان خلاق در کلاس های درس هستند لذا نگاه های خلاقانه در مدارس را می پسندیم و صرف درآمدها در این راستا را ارج می نهیم.

حسینی با تاکید بر لزوم تصویب چگونگی مصرف و هزینه کرد کمک های دریافتی از جانب مردم در هیات امنای مدارس تصریح کرد: نوع هزینه کرد در مدارس هیات امنایی باید منطبق بر ارتقاء دانش آموزان و رعایت اصل عدالت اجتماعی در مدارس باشد.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ گونه افزایشی در نرخ ارائه خدمات آموزشی مدارس هیات امنایی نخواهیم داشت و فرزندان فرهنگیان در تمامی مدارس هیات امنایی، شاهد و تیزهوشان از تخفیف هفتاد درصدی برخوردار خواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این نشست بیان داشت: 24 مدرسه در سطح شهرستان دشتستان و 90 مدرسه در قطب شمال استان بوشهر به صورت هیات امنایی اداره می شوند.

سیدحسن لواسانی فرد ضمن خوش آمد گویی به همه روسای هیات امنای مدارس و مدیران این مدارس بیان داشت: یکی از دغدغه های مدیران مدارس هیات امنایی چگونگی جمع آوری کمک های مردمی و نحوه هزینه کرد آنها در مدارس است.

گفتنی است در این نشست هم اندیشی جمعی از مدیران مدارس هیات امنایی به بیان نظرات خود در خصوص مدارس و اجرای سند تحول بنیادین پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار